2018. dec. 17.  Budapest

Játék egy zöldebb jövőért!

2 millió forint értékű játszótérfelújítás volt a tét a Henkel és a Rossmann közös akciójában

Harmadik alkalommal hirdette meg a Henkel és a Rossmann közös nyereményjátékát, amelynek fődíja egy kétmillió forint értékű környezetbarát játszótér felújítás volt. A program keretében a Henkel által forgalmazott termékek műanyag flakonjait gyűjtötték, az értük kapott szavazattal pedig bárki az általa választott oktatási intézménynek nyerhetett értékes ajándékokat.

A Henkel már évtizedek óta kiemelten foglalkozik a környezettudatossággal, éppen ezért hirdette meg harmadik alkalommal a Rossmannal közös programját. A promóció célja a háztartásokban használt Henkel termékek műanyag flakonjainak az összegyűjtése és újrahasznosítása volt, amely, bár szelektíven gyűjthető hulladéknak számít, mégis sokszor a háztartási szemét közé kerül. A vásárlók országszerte 208 Rossmann üzletben adhatták le kiürült Henkel termékes flakonjaikat, amiért cserébe egy kódot kaptak, amivel egy tetszőlegesen választott bölcsődére, óvodára vagy pedig általános iskolára szavazhattak.

A legtöbb szavazatot kapó intézmény, amely idén Budapesten, az Albertfalvi Don Bosco Katolikus Általános Iskola és Óvoda lett, egy 2 millió forint értékű környezetbarát játszótérfelújítást nyert. A második helyezett Gyöngyös Város Óvodái Jeruzsálem Úti Tagóvodája egy 200.000 Ft értékű Decathlon utalványt kapott, míg a harmadik helyen végző törökszentmiklósi Nyitnikék Tagóvoda egy 100.000 Ft-os Decathlon utalvánnyal lett gazdagabb.

Emellett a Henkel azokat is megajándékozta, akik nem értek el toplistás helyezést. Amellett, hogy az első öt intézményben játékos órákat is tartottak a fenntarthatóságról, az összes olyan intézmény, amely legalább 200 szavazatot kapott, egy-egy 20.000 Ft értékű higiéniás csomagot kapott a Henkel és a Rossmann támogatásával.

„A Henkelnél nagy figyelmet fordítunk a társadalmi felelősségvállalásra a fenntarthatóságra és az ökológiai lábnyom csökkentésére. Éppen ezért önkéntes fenntarthatósági nagykövet munkatársaink örömmel látogatnak el iskolákba, és mutatják meg a gyerekeknek, hogyan tudnak a hétköznapokban is tudatosan élni, vigyázni és óvni környezetüket. Bízunk abban, hogy a diákok felnőttként is emlékeznek majd a tanultakra és természetes lesz számukra a zöld gondolkodásmód” – mondta Németh Ottó, Henkel Magyarország Beauty Care üzletág igazgató.

„A Henkellel közös akciónkat immár harmadik alkalommal rendeztük meg, amelynek népszerűsége az első évtől kezdve töretlen. A legnagyobb siker számunkra - az egyre növekvő számú résztvevő mellett – a két vállalat gördülékeny együttműködése, amelyhez a korábbi évek tapasztalata is nagyban hozzájárult. És bár a szervezés nagyobb része a Henkel feladata volt, a Rossmann országos bolthálózatának a koordinációja is nélkülözhetetlen volt a kiemelkedő eredményekhez” – tette hozzá Horváth Tamás, a Rossmann projektfelelőse.

Az akció sikerességét jól mutatja, hogy a tavalyihoz képest több mint ezer kilogrammal több, összesen 1.705 kg műanyag flakon gyűlt össze idén. A műanyag flakonok újrahasznosításra kerültek és részévé váltak a környezetbarát játszótér egyes elemeinek. Az értékes szavazatot jelentő kódokból pedig kétszer annyit, több mint 12.000-et töltöttek fel.