Integráljuk a fenntarthatóságot vállalatirányításunkba átlátható jelentésekkel, közzététellel és kötelezettségvállalással.
Az átláthatóság alapvető fontosságú a felelős cselekvés és a fenntarthatósági teljesítmény értékeléséhez. Ez a vállalaton belül és kívül egyaránt érvényes. Az üzleti partnerek és a fogyasztók, valamint a befektetők és a pénzügyi piac egyre inkább érdeklődnek a fenntarthatósági szempontú termékek és megoldások iránt, és egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy megértsék tevékenységeink hatását az értéklánc mentén. A fenntartható finanszírozás és a jogalkotás nemzetközi fejleményei tovább erősítik a nagyobb átláthatóságra való törekvést.
Ugyanakkor számunkra létfontosságú, hogy képesek legyünk értékelni és kezelni saját fenntarthatóságunkat, és mérni tudjuk a céljaink felé tett előrehaladást a vállalat egészére és az értékláncunkra vonatkozóan. Ennek érdekében digitális megoldásokat vezetünk be, és világszerte az üzletágainkon és funkcionális területeinken átívelő együttműködésre és külső partnerségekre támaszkodunk. Ez erősíti információs bázisunkat, és megteremti a fenntarthatósági teljesítményünkbe vetett szükséges bizalmat. Célunk, hogy a fenntarthatóságot még jobban integráljuk vállalatirányításunkba, folyamatainkba és irányelveinkbe, hogy elősegítsük a jelentéstétel, a közzétételi megfelelés és az elkötelezettség átláthatóságát.
Eredményeink független fenntarthatósági szakértők általi értékelése és elismerése átláthatóságot teremt.
Beszállítói menedzsmentünk részeként azon is dolgozunk, hogy javítsuk az upstream ellátási láncaink átláthatóságát és nyomon követhetőségét. Ezt tekintjük a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok és a tisztességes munkakörülmények biztosításának kulcsának, például a pálmaolaj-iparban. Ezért a Henkel tagja a 2019-ben alapított Action for Sustainable Derivatives iparági kezdeményezésnek, amelyben a vállalatok a pálma(mag)olaj értékláncának átláthatóságának növelésén dolgoznak. 2023-ban sikerült 89 százalékon tartani a nyomon követhetőségi arányt a malomig, és 52 százalékra növelni a nyomon követhetőségi arányt az ültetvényig azáltal, hogy beszállítóinkkal együttműködve feltérképeztük a közös pálmaalapú ellátási láncunkat. Ezt egy külső fenntarthatósági tanácsadó cég támogatásával tettük. Innovatív partnerekkel egyesítjük erőinket, hogy feltárjuk azokat a digitális technológiákat, amelyek növelhetik a nyomon követhetőséget és az átláthatóságot a pálmaolajiparban. Így tovább építjük a fenntartható beszerzés iránti elkötelezettségünket.
Célunk, hogy termékportfóliónk vonatkozásában mérjük a fenntartható átalakulást. Az értékelés magában foglalja a portfólión belül azon termékek azonosítását és feltérképezését, amelyek jelentősen hozzájárulnak a fenntarthatósághoz. Az értékelési kritériumok a teljes értékláncot lefedik, és ennek megfelelően figyelembe veszik az összes terület hatásait.
Adhesive Technologies üzletágunkban portfóliónk fenntarthatósági hozzájárulását egy belső portfólióértékelési folyamat alapján elemezzük. Azáltal, hogy ezt az értékelést beépítjük stratégiai irányításunkba és termékfejlesztésünkbe, képesek vagyunk portfóliónkat a legújabb tudományos eredmények alapján fenntartható módon összehangolni. Az értékelési kritériumok az éghajlat, a körforgásos gazdaság, a biztonság és a természeti erőforrások kulcsfontosságú témáira összpontosítanak az értéklánc mentén. E kritériumok alapján az értékelt termékeket négy kategóriába soroljuk: Míg a "Challenged" és a "Straight Performer" kategóriába tartozó termékek nem járulnak hozzá közvetlenül a fenntarthatósághoz, a "Contributor" pozitívan, az "Pioneer" pedig kivételesen pozitívan járulnak hozzá. Consumer Brands üzletágunk szintén dolgozik a portfóliójának fenntarthatósági értékelésén, amelyhez egy osztályozási rendszer is tartozik.