Saját gyűjtemény

Stratégia

A jövőnket a céljainkon, elképzelésünkön, feladatainkon és értékeinken alapuló tiszta, világos, hosszú távú stratégiára alapozva alakítjuk.

Szeretnénk fenntartható, nyereséges növekedést elérni 2020-ig és azután is. Ennek eléréséhez még inkább vevőközpontúvá, innovatívabbá, hatékonyabbá és a digitális világ felé elkötelezetté kell válnunk. Mindemellett a fenntarthatósághoz minden üzleti tevékenységünk során hozzá kell járulnunk, ezzel megerősítve vezető szerepünket a jövőben is.

Stratégiai prioritásaink
 
 

  • Növekedés ösztönzése
  • Digitalizáció felgyorsítása
  • Hatékonyság növelése
  • Növekedés finanszírozása

A növekedés előmozdítása a fejlett és a fejlődő piacokon kulcsfontosságú stratégiai prioritás lesz a Henkel számára. Ennek érdekében célzott kezdeményezések sorát indítjuk el a legmagasabb szintű vásárlói és fogyasztói elkötelezettség eléréséhez, erősítve vezető márkáinkat és technológiáinkat, izgalmas innovációk és szolgáltatások fejlesztésével, és új növekedési források megragadásával.

Legmagasabb szintű vásárlói és fogyasztói elkötelezettség

A legmagasabb szintű vásárlói és fogyasztói elkötelezettséggela Henkel célja, hogy fokozott partnerkapcsolatokon keresztül felgyorsítsa a növekedést a legnagyobb vásárlókkal, valamint hogy mindhárom üzletágban a piaci növekedésnél jobb teljesítményt érjen el vezető vásárlóival. Ezt az ügyfélközpontúság terén végrehajtott lépésváltás – a vásárlói és fogyasztói igényekre összpontosítva –, valamint részletes vásárlói és fogyasztói kapcsolatrendszeri terveknek a szervezet valamennyi szintjét bevonó végrehajtása teszi majd lehetővé. Emellett a Henkel szeretné jobban megragadni a növekedési lehetőségeket konkrét célcsoportok igényeinek figyelembevételével: testreszabott termékekkel, szolgáltatásokkal és innovációkkal.

Vezető márkák és technológiák

A Henkel vezető márkáinak és technológiáinak további erősítését is tervezi, növelve legjobban teljesítő globális márkái, valamint vezető helyi márkái árbevételét. A cél, hogy a top 10, vezető márka árbevételének a csoport teljes árbevételéből való részesedése 75 százalékra nőjön 2020-ra. Ezt a Henkel vezető márkáinak erősítését szolgáló célzott befektetésekkel, új technológiák megragadása révén versenyelőnyök megteremtésével, valamint egyéni igények szerint kialakított termékek és megoldások különböző iparági szegmensekben történő kifejlesztésével érik majd el.

Izgalmas innovációk és szolgáltatások

Szintén növekedést eredményez majd a Henkel arra való képességének folyamatos fejlesztése, hogy izgalmas innovációkat és szolgáltatásokat dolgozzon ki. Ez lehetővé teszi majd a Henkel számára a megkülönböztetést az éles versenyhelyzettel jellemzett piacokon és a váltást „termék-központúságról” „megoldás-központúságra” jobban megkülönböztethető termékekkel és szolgáltatásokkal mind a fogyasztási cikkek, mind pedig az ipari termékek terén. A Henkel célja, hogy 2020-ig még inkább értéknövelő innovációkat dolgozzon ki, és azt tervezi, hogy növeli a vezető innovációiból származó árbevétel arányát. Az innovációs képességek előmozdítása érdekében és abból a célból, hogy alkalmakat teremtsen vásárlói megnyerésére, a Henkel új innovációs központokat fog kialakítani és előkészíti ezek megnyitását. az Adhesive Technologies üzletág számára Düsseldorfban és Sanghajban. Ezzel párhuzamosan a Henkel mindhárom üzletágban bővíti majd szolgáltatási kínálatát és modelljeit. Ez magában foglalja majd a tanácsadást és szaktanácsadást az ipari és szakmai ügyfelei számára, továbbá olyan digitális szolgáltatási kínálatot a fogyasztási cikkek terén, mint például az online időpontfoglalást fodrászokhoz, előfizetési modelleket vagy automatikus utánrendelést.

A növekedés új forrásai

A Henkel emellett a növekedés meglévő alapvető üzleti tevékenységében történő előmozdítására vonatkozó stratégiai fókuszát kiegészíti azzal, hogy megragadja a növekedés lehetséges új forrásait, például új piacokra történő belépéssel a fehér foltok megszüntetése érdekében a fejlett és fejlődő piacokon. Célzott felvásárlások segítenek majd kiegészíteni a Henkel portfólióját, megerősíteni pozícióját vonzó piacokon és kategóriákban, valamint kiterjeszkedni csatlakozó kategóriákba. Emellett a vállalat maximum 150 millió eurós célorientált Kockázati Tőkealapot hoz létre annak érdekében, hogy specifikus digitális vagy technológiai szakértelemmel rendelkező start-up cégekbe fektessen be. Míg a Henkel célja a szerves növekedés előmozdítása, a felvásárlások szerves részei lesznek a társaság stratégiájának portfóliója további erősítése érdekében.

A digitalizáció felgyorsítása segít nekünk abban, hogy sikeresen növeljük üzleti tevékenységünket, erősítsük kapcsolatunkat vásárlóinkkal és fogyasztóinkkal, optimalizáljuk folyamatainak és átalakítsuk az egész vállalatot. 2020-ig kezdeményezések sorát valósítjuk majd meg annak érdekében, hogy előmozdítsuk digitális üzleti tevékenységünket kihasználva az ipar 4.0-át és elektronikusan átalakítsuk a szervezetet.

Digitális üzleti tevékenysége előmozdítása

Digitális üzleti tevékenysége előmozdítása érdekében a Henkel célja, hogy digitalizálja vásárlóival, fogyasztóival, üzleti partnereivel és szállítóival folytatott interakcióit a teljes értéklánc mentén mind a fogyasztási, mind az ipari cikkek terén. A „digitálisan indukált” árbevételnek meg kellene duplázódnia 4 milliárd euró fölé 2020-ig. A fogyasztási cikkek terén például a Henkel fokozni kívánja kötelezettségvállalását „sokcsatornás” kínálatokkal, amelyek e-kereskedelmi platformokat kötnek össze hagyományos kiskereskedelemmel, új digitális platformokat kíván kialakítani és bevezetni, és jelentősen bővíteni kívánja a digitális média használatát.

Ipar 4.0 kihasználása

A Henkel emellett kihasználjamajdaz ipar 4.0-t, hogy biztosítsa termékei és megoldásai jobb tervezését, forrásellátottságát, előállítását és kínálását. A integrált global supply chain digitalizációja segíti majd a vásárlók számára nyújtott szolgáltatási színvonal növelését, a gyártóüzemek jobb kihasználását, a gyártási és logisztikai folyamatok fejlesztését, valamint a Henkel ökológiai lábnyoma számára is előnyös lesz.

eTransform szervezet

A Henkel sikeres digitalizációja függ a munkavállalók képességeitől és attól, hogy képesek-e a szervezet átalakítására egy gyors „kipróbálni és megtanulni” gondolkozásmód elsajátításával. A változás elősegítése érdekében a Henkel bővíteni fogja specifikus képzési és fejlesztési programjait. Emellett Chief Digital Officer (digitális alelnöki) pozíciót hoz majd létre üzletágakon átívelő felelősségi körrel.

A Simplify stratégiai prioritás globális folyamataink állandó továbbfejlesztését jelenti. A folyamatok gyorsításával, szabványosításával, megfelelve a költséghatékonyság és a teljes körű optimalizálás kettős követelményének, folyamatosan fejlesztjük működésünket.

Egy nagyon változékony és dinamikus üzleti környezetben a szervezet gyorsaságának növelése kritikus sikertényező lesz a Henkel számára a jövőben. Ez energikus és felhatalmazott csapatokat, leggyorsabb piacra kerülést, valamint gyors és egyszerűsített folyamatokat foglal majd magában.

Energized and Empowered Teams

Energikus és felhatalmazott csapatokkalrendelkező, gyorsabb szervezet létrehozása érdekében a Henkel elősegíti majd a vállalkozói szellem növekedését munkatársaiban, előmozdítja a változásra való nyitottságot, ösztönzi a rugalmasságot és növeli a munkavállalók döntési jogkörét. Ezt támogatja majd a Henkelnél lévő, nyílt visszajelzést, valamint a kiváló eredmények díjazását és elismerését tartalmazó erős teljesítménykultúra.

Leggyorsabb piacra kerülés

A „leggyorsabb piacra kerülés” kezdeményezése részeként a Henkel a vásárlói és fogyasztói igények jobb előrejelzésével kívánja csökkenteni az innovációs átfutási időket. A Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágakban például a Henkel célja az átfutási idő 30 százalékos csökkentése. Emellett a Henkel célja a piacra lépések és az új piacokra történő bejutás felgyorsítása.

Gyors egyszerűség

A Henkel továbbá a „gyors egyszerűség” megközelítését is kihasználja majd annak érdekében, hogy gyorsabbá váljon a dinamikus piacokhoz alakított rugalmas üzleti modelleken, valamint munkafolyamatok és eljárások optimalizálásán keresztül.

A növekedés finanszírozása érdekében új megközelítéseket valósítunk majd meg az erőforrások elosztásának optimalizálásával, a jövedelmezőség menedzsmentközéppontba állításával, struktúrái hatékonyságának további növelésével, valamint a Global Supply Chainszervezet további bővítése céljából. Ezek a kezdeményezések együttesen hozzájárulnak majd a nyereségesség további növeléséhez, és lehetővé teszik számunkra, hogy finanszírozzuk a 2020-ig tartó és az azt követő időszakra vonatkozó növekedési célkitűzéseinket.

Értékteremtő erőforrás-elosztás

Az „értékteremtő erőforrás-elosztás” segít majd tovább optimalizálni a költséggazdálkodást azon keresztül, hogy átláthatóbb lesz a költségvetés meghatározott költségkategóriák mentén, valamint a jobb költségvetés-felosztás révén.

Jövedelmezőség menedzsment

A jövedelmezőség menedzsmenthatékonyabbá teszi majd a Henkel promóciós tevékenységeit. Ez magában foglal majd például exkluzív fogyasztói és vásárlói rálátás-kihasználást, valamint kategóriabővítést vagy új kategóriák kidolgozását a kiskereskedelmi partnerekkel.

Hatékonyabb struktúrák

A Henkel folyamatosan dolgozni fog hatékonyabb struktúrák megvalósításán is, például közös szolgáltató központjai folyamatban lévő átalakításán keresztül, amely központok, folyamatok széles skáláját kezelik nagymértékben egységesített és digitalizált módon mindhárom üzletágban. Emellett a vállalat folytatni fogja globális gyártási és raktározási jelenlétének optimalizálását és konszolidálását.

ONE! Global Supply Chain

A sikeres európai kezdést, valamint az európai és ázsiai csomópontok kialakítását követően folytatódik a Henkel integrált Global Supply Chainszervezetének bevezetése valamennyi régióban.