Mindannyian természetesen gyönyörű, ápolt hajról álmodunk – és ennek megvalósítása érdekében az emberek szinte már mindent kipróbáltak az évszázadok során. Az ókori civilizációk gyógynövényeket és természetes olajokat használtak. A 17. és 18. században a parókák a kevés ápolást igénylő haj alternatíváiként lettek népszerűek. A 19. században az állati zsírból készült szappanok váltak széles körben elterjedtté, bár ezek a nehezen kiöblíthető termékek hajlamosak voltak károsítani a hajat.
A hajápolást körülbelül 100 évvel ezelőtt az első sampon készítmények forradalmasították. Azóta az újítások a legújabb divattal és trendekkel lépést tartva jelennek meg.
A samponok és a különböző hajápolási termékek fejlesztésében a fenntarthatóság is hangsúlyt kap globális szinten. Az innovatív termékek a fogyasztók számára lehetővé teszik környezeti lábnyomuk csökkentését, miközben világszerte jobbá teszik az emberek életét. Ez az, amiről ma sok fogyasztó álmodik. A modern hajápolási termékek pedig valóra váltják ezt az álmot.

Hajápolási termékeink ötvözik a nagyszerű eredményeket és a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget. Így javítjuk az emberek életkörülményeit és teszünk bolygónkért.
Vildan Önpeker-Cerci, Corporate Vice President Body/Skin/Oral Care, Nature Brands and Sustainability at Henkel Beauty Care
A fenntartható hajápolás gyökerei
Az emberek mindig is vágyakoztak a természetesen szép, ápolt hajra. Évezredeken át próbálkoztak drága olajokkal és durva szappanokkal, amelyek károsították a hajukat. 1903-ban Hans Schwarzkopf úttörő alternatívát kínált a világ első vízben oldódó samponjának bevezetésével. Ettől a történelmi pillanattól kezdve a hajápolási termékek úgy fejlődtek, hogy igazodjanak a termékek előállításával, hatékonyságával, valamint a környezetre és a társadalomra gyakorolt hatásukkal kapcsolatos változó elvárásokhoz.
1949-ben a por alapú samponokat felváltották a tubusos krém samponok, amelyek gyorsan tömegtermékké váltak. A 60-as évek virághatalmi forradalma során az olyan termékek, mint a Schauma „7 gyógynövényes samponja”, átálltak a természetes összetevőkre, és a fogyasztók számára a természettel egy szorosabb kapcsolatot kínáltak.
Kihasználva a természet erejét
A természetes hajápolásnak ez a tendenciája folytatódott. A fogyasztók többet kívántak megtudni, a termékekben használt összetevők emberekre és a környezetre gyakorolt hatásairól. 2011-re samponjaink és szappanjaink összetevői 80 százalékban biológiailag lebomlóak voltak, miközben mégis nagyszerű hatékonysággal rendelkeztek. Az akár 99%-ban természetes eredetű összetevőkön alapuló termékek 2019-re széles körben elérhetővé váltak, beleértve Nature Box és a N.A.E. márkáinkat is.
Kisebb ökológiai lábnyom
Az elmúlt 30 évben a hajmosáshoz használt víz felmelegítése során keletkező CO2 kibocsátás is egyre inkább a figyelem középpontjába került. A száraz samponok és a kiöblítést nem igénylő balzsamok segítenek a fogyasztóknak csökkenteni szén-dioxid-kibocsátásukat, mindemellett pedig ugyanolyan szép eredményt nyújtanak. A Nature Box szilárd samponja szintén csökkenti a szállítás során keletkező kibocsátást, mert könnyebb és tömörebb.
Hajápolás lelkiismerettel
Manapság sok fogyasztó olyan termékeket szeretne használni, amelyek igazodnak az etikai és környezeti meggyőződésükhöz. A Schwarzkopf például a „Million Chances” kezdeményezés révén támogatja a nőket és a lányokat abban, hogy sikeres jövőt építsenek maguknak. A Henkel együttműködik a Plastic Bank szociális vállalkozással is, hogy kiemeljék az embereket a szegénységből, egyúttal eltávolítják és újrahasznosítják a környezetbe került műanyag hulladékot. Ily módon a modern márkák segítik a fogyasztókat, hogy kapcsolatot teremtsenek a bolygóról való gondoskodás, az emberekért való felelősség és a hajápolásuk között.
Fedezze fel a hajápolás történetét, és ismerje meg, hogyan vált a sampon egyre fenntarthatóbbá
Schwarzkopf – úttörő a hajápolásban
Az első, vízben oldódó por sampon – „Sampon a fekete fej sziluettel” – könnyebben használható és olcsóbb alternatívát kínált az akkoriban használt drága olajokhoz és durva szappanokhoz képest.

A világ első lúgmentes samponja
Az Onalkali, a világ első lúgmentes samponja ma már minden modern sampon prototípusának tekinthető.


Első krém sampon
A por sampont felváltja az első tubusos krém sampon – ez egy forradalmi termékinnováció, mely megalapozta a sampon tömegpiacának kialakulását Németországban.
7 gyógynövényes sampon
A Schauma természetes összetevőket tartalmazó samponokat fejleszt, mint például a „7 gyógynövényes sampon”.


Növényi alapú hajfestés
A Schwarzkopf Professional piacra dobja az Igora Botanic növényi alapú hajfestéket, megfelelve a természetes termékek iránti trendnek.

Poly Natural Colors
A Poly Natural Colors bevezetése, amely 80%-ban természetes ápoló összetevőket és 20%-ban kiváló minőségű kozmetikai összetevőket tartalmaz.

A felelősségteljes vízhasználat tudatosítása
A Beauty Care elindította a „Be smarter” kezdeményezést. A termék csomagolásán feltüntetett információk mellett egy informatív weboldalon és a boltokban kihelyezett POS anyagokon a fogyasztók magyarázatot találnak, hogyan járulhatnak hozzá az erőforrások megőrzéséhez.

Nature Box, az új test- és hajápolási márka
A Nature Box az egyéb összetevők mellett gyümölcsmagokból vagy magvakból és diófélékből származó hidegen sajtolt olajokat tartalmaz. A Nature Box termékekben használt olajok vegánok és szilikon- mesterséges színezék-, szulfátok- és parabénmentesek.

Bio tanúsítvánnyal rendelkező új kozmetikai márka a N.A.E.
A 2019-ben bevezetett, tanúsítvánnyal rendelkező N.A.E. egy természetes kozmetikai márka, mely az olasz gyógynövénytanból ered. A bőr- és testápolási termékek legalább 97 százalékban természetes eredetű összetevőkből készülnek. A formulák szintén vegánok.

Az első szilárd sampon a Nature Box márkától
Koncentrált formulájának köszönhetően a Nature Box szilárd samponja ugyanolyan gazdaságos, mint két folyékony sampon. Súlya és térfogata is kisebb, ez pedig alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményez a szállítás során.

Együttműködés a Plastic Bankkal
2020 óta mindegyik Nature Box flakon 98%-ban úgynevezett Social Plastic® műanyagból áll, amelyet a tengerpartokon és a szárazföldön gyűjtenek össze.