Több értéket akarunk teremteni – vásárlóink és fogyasztóink, a minket körülvevő közösségek és vállalatunk számára – miközben környezeti lábnyomunkat csökkentjük. Ez fenntarthatósági stratégiánk alapgondolata, amely ambiciózus célkitűzésekben ölt testet.
Stratégia
Hosszú időn át úgy tűnt, hogy a növekedés és a nyersanyagfogyasztás kéz a kézben halad, és egyik sem képzelhető el a másik nélkül. A lakosság és az életszínvonal növekedésének minden egyes fázisa egyre több és több természeti kincs felhasználásával járt együtt. Mivel a Föld népessége az előrejelzések szerint mintegy kilenc milliárdra nő 2050-re, ez a trend nem fog egyhamar megváltozni. Az elkövetkezendő évtizedekben a természeti kincsek – például a fosszilis tüzelőanyagok vagy a víz – fogyasztási üteme olyan mértékben felgyorsul, hogy azokat bolygónk már nem lesz képes pótolni.
Bár ezek a fejlemények kihívást jelentenek számunkra a jövőre nézve, egyúttal számtalan lehetőséget is rejtenek magukban: az innováció, valamint a hatékonyabb termelés válik a fenntarthatóság kulcsává. Olyan megoldásokra van szükségünk, amelyek egyre kevesebb alapanyag felhasználása mellett biztosítanak jó életszínvonalat az embereknek. Ez a vezérelve a Henkel fenntarthatósági stratégiájának: arra törekszünk, hogy olyan új utakat találjunk, amelyek további nyersanyagok felhasználása nélkül nyújtják a növekedést és az életminőség javítását. Innovatívan és ötletes gondolkodással kívánjuk tökéletesíteni termékeinket és megoldásainkat, miközben csökkenjük a vállalat ökológiai lábnyomát.
Érték & Meghatározás
2030-ra háromszorosára növeljük hatékonyságunkat
Közreműködésünk a hat fókuszterületen
Tevékenységünket hat fókuszterületre koncentráljuk a teljes értékláncban, amelyek tükrözik a fenntartható fejlődés kihívásait, és egyben kapcsolódnak működési folyamatainkhoz. A fenntartható fejlődés kulcsa az innováció és a kevesebb erőforrás-felhasználás mellett több érték előállítása, mert ez nem jár az életminőség feláldozásával. Annak érdekében, hogy a fejlődést a teljes értékláncon végigvigyük termékeinken és technológiáinkon keresztül, meghatározott területekre koncentrálunk, amelyek összegzik a működésünkkel kapcsolatos kihívásokat. Ezeket a fókuszterületeket két dimenzióra osztottuk: az egyik a „nagyobb érték előállítása”, a másik az „ökológiai lábnyom csökkentése”. Stratégiánk sikeres megalapozása és célkitűzéseink elérése érdekében folyamatosan tudatában kell lennünk mindkét szempontnak, és azoknak tükröződniük kell mind a munkatársaink napi tevékenységében, mind pedig üzleti folyamatainkban.
Kiemelt területeinket két dimenzióra osztjuk: „nagyobb érték” és „csökkentett lábnyom”. Célunk, hogy növeljük az általunk létrehozott értéket a „társadalmi fejlődés”, „biztonság és egészség” és „teljesítmény” területein. Az „energia és klíma”, a „nyersanyag és hulladék”, valamint a „víz és szennyvíz” területeken arra törekszünk, hogy tovább csökkentsük a felhasznált erőforrásokat, és ezáltal működésünk és termékeink ökológiai lábnyomát.
Mit kívánunk elérni 2030-ig
A 2030-as évre kitűzött 20 éves célunk, hogy a tevékenységeink, termékeink és szolgáltatásaink azonos környezeti lábnyoma mellett háromszor annyi értéket tudjunk teremteni. Ahhoz, hogy elérjük célunkat, miszerint megháromszorozzuk hatékonyságunkat 2030-ig, évente átlagosan 5-6 százalékkal javítanunk kell hatékonyságunkon. A 2011-2015 közötti célkitűzéseinket sikeresen teljesítettük. Az általunk előállított érték és ökológiai lábnyomunk közti arányt általánosságban 38%-kal tudtuk javítani, valamint 2020-ra 64%-kal sikerült növelni hatékonyságunkat.
Időközi célkitűzéseink fontos mérföldköveket jelentenek azon hosszútávú célunk felé vezető úton, hogy 2030-ra megháromszorozzuk hatékonyságunkat.
Nagyobb érték előállítása

Társadalmi fejlődés
Társadalmi fejlődés
Aktívan kívánunk hozzájárulni a társadalmi fejlődéshez és az alapvető jogok védelméhez
● 20 millió ember életének javítása 2025-re
● Több, mint 50 ezer munkatárs részvétele fenntarthatósági törekvésekben
● 100%-ban felelősségteljes forrás 2025-ig

Teljesítmény
Teljesítmény
Partnereink számára több értéket kívánunk teremteni a teljes értéklánc mentén és növelni szeretnénk árbevételünket
● Minden új termék hozzájárul a fenntarthatósághoz
● Vásárlóink és fogyasztóik számára 2025-re elérhetővé tenni termékeink átfogó
● Termék/tonnánkénti nettó árbevétel növelése 10%-kal 2025-ig

Egészség és biztonság
Egészség és biztonság
Biztonságosabb munkahelyeket kívánunk létrehozni és hozzájárulni az egészség és higiénia javításához
● 2025-ig, 60%-kal javítani munkahelyi egészséggel és biztonsággal kapcsolatos teljesítményünket millió munkaórára vetítve
● Hosszútávú célunk a zéró munkahelyi baleset
● Globális egészségügyi kampányainkkal munkavállalóink 90%-kának elérése
Ökológiai lábnyom csökkentése

Energia és klíma
Energia és klíma
Hozzájárulunk a klímavédelemhez, megújuló energiára támaszkodunk és csökkentjük energiafelhasználásunkat és kibocsátásainkat
● 2025-re szén-dioxid kibocsátásunk 65%-os csökkentése termék/tonnánként
● 2030-ra szén-dioxid-kibocsátásunk 75%-os csökkentése és villamos energia 100%-a megújuló energiaforrásból
● Klímapozitívvá válás 2040-re 100 millió tonna CO2 megtakarítása fogyasztóinkkal, vásárlóinkkal és beszállítóinkkal együtt 2016 és 2025 között

Nyersanyag és hulladék
Nyersanyag és hulladék
A nyersanyagokat hatékonyabban szeretnénk felhasználni, teljes mértékben át kívánunk állni a fenntartható forrásokra és kevesebb hulladékot termelni
● 2025-ig a termék/tonnánkénti hulladéktermelés 50%-os csökkentése
● Csomagolóanyagaink 100%-a újrahasznosítható vagy újrafelhasználható*, a fosszilis eredetű szűz műanyag felhasználásának 50%-os csökkentése - beleértve legalább 30%-ban újrahasznosított műanyag a fogyasztói termékek esetében, valamint zéró környezetbe jutó műanyag hulladék 2025-re
● Pálmaolaj: 100%-ban etikus forrásból származó, külső felek által ellenőrzött és 100%-ban nyomon követhető
* Kivéve azoknál a ragasztó termékeknél, amelyek esetében a hátramaradó termék befolyásolhatja az újrahasznosíthatóságot és káros hatással lehet az újrahasznosító folyamatra

Víz és szennyvíz
Víz és szennyvíz
Vízfogyasztásunk és szennyvíztermelésünk csökkentése révén szeretnénk a vizekre gyakorolt hatásunkat csökkenteni
● 2025-re a vízfogyasztás 35%-os csökkentése termék/tonnánként
● Ösztönözzük termékeink felelősségteljes használatát a vízfogyasztás csökkentése érdekében
Amit eddig elértünk
Az elmúlt években jelentős előrehaladást értünk el a 2020-as időközi célkitűzésünk elérésében (a 2010-es évvel összehasonlítva). A stratégiai időszak végére a szén-dioxid-kibocsátással, hulladéktermeléssel és munkahelyi biztonsággal kapcsolatos céljainkat sikerült még meg is haladnunk.
Releváns témák meghatározása, betekintés- és perspektívanyerés
Az üzleti tevékenységeinkhez és a jelentésekhez kapcsolódó témák meghatározása és kategorizálása érdekében folyamatos nyilvántartási és értékelési folyamatot végzünk a fenntartható fejlődés kihívásainak és lehetőségeinek felmérésében és értékelésében, különféle eszközök segítségével. Felbecsüljük a vállalat, a környezet és a társadalom, valamint az érdekelt felek számára a témák fontosságát. Az érintettekkel folytatott párbeszéd segít abban, hogy rálássunk az üzleti tevékenységünkön kívül eső szempontokra is és elősegíti a prioritások és kihívások közös megértését. Figyelembe vesszük a különféle pénzügyi és fenntarthatóság-orientált minősítések értékelési kritériumait, valamint a Globális Jelentéstételi Kezdeményezés (GRI) irányelveit is. Ezen folyamatok eredményei hat fókuszterületre sorolhatók be, amelyeket fontossági elemzésben azonosítottuk. Ezeken a kiemelt területeken üzleti tevékenységeinkkel az értéklánc mentén globális szinten szeretnénk ösztönözni a fenntartható fejlődést.