2011-ben a Henkel és öt másik vegyipari vállalat elindította az “Együtt a fenntarthatóságért – Vegyipari ellátási láncok egy jobb világért” (TfS) kezdeményezést. A kezdeményezés az ENSZ Globális Megállapodásának és a Vegyipari Szövetségek Nemzetközi Tanácsának (ICCA) elvein alapul. A TfS célja az egyre összetettebb ellátási lánc menedzsment folyamatok harmonizálása a fenntarthatóság szempontjából, valamint a világméretű üzleti partnerek közötti párbeszéd optimalizálása. Mindenekelőtt szinergiákat kell kialakítani, hogy az erőforrásokat hatékonyabban és minimális adminisztrációs ráfordítással lehessen felhasználni, nemcsak a tagvállalatok között, hanem valamennyi közös beszállítónkkal is. A TfS kezdeményezés auditjainak és online értékeléseinek középpontjában a következő alapötlet áll: „Egy audit, mindenki számára audit!" A beszállítóknak így csak egy értékelésen vagy egy auditon kell átesni. Az ellenőrzéseket számos kiválasztott, független könyvvizsgáló cég végzi. Az online értékelések során a TfS együttműködik az EcoVadis-szal, a fenntarthatósági teljesítményértékelés szakértőjével. A teljesítményt a menedzsment, a környezetvédelem, az egészség és biztonság, a munkaügyi és emberi jogok, valamint az etikus vállalatirányítási kérdések területén értékelik. 2022-ben a TfS körülbelül 14 270 aktív TfS-értékelésből és auditból állt. Ugyanebben az évben körülbelül 2800 Henkel beszállító esett át TfS-értékelésen vagy auditon. A TfS kezdeményezés erőteljesen növekedett az elmúlt években, és mára 40 tagból áll, akik összesen több mint 400 milliárd eurót költöttek (státusz: 2023 februárja).
2021-ben a kezdeményezés a TfS Akadémiát is kifejlesztette. Az Akadémia tanulási környezetet biztosít a TfS tagvállalatai dolgozói és beszállítóik számára. A TfS Academy több mint 300 tananyagot kínál hét különböző nyelven.
A TfS 2020 szeptemberében bemutatta a „TfS Grow&Deliver" új stratégiai keretét. Ez az új stratégia a kezdeményezés eddigi sikereire épít, és a hangsúlyt a mérésre összpontosító együttműködésről a kézzelfogható fejlesztéseket végző közösségre helyezi. A TfS-tagok továbbra is elkötelezettek lesznek a magasabb színvonal előmozdítása, valamint az értékelésekből és auditokból származó információk és adatok javítása mellett. Ez lehetővé teszi a TfS számára, hogy olyan témákban és területeken képezze ki a beszállítókat, amelyek a legnagyobb potenciális fenntarthatósági hatással bírnak. A TfS emellett úgy döntött, hogy kiterjeszti munkáját a feltörekvő piacokon, például Kínában és Indiában, és az együttműködési fellépését az új stratégia további építőelemeként egészítette ki. Ezzel a TfS növelni kívánja hozzájárulását a fenntarthatósághoz.
2019 májusától Bertrand Conquéret, a Henkel beszerzési igazgatója (CPO) a TfS kezdeményezés elnöke, aki kulcsszerepet játszott az új "Grow&Deliver" stratégia kidolgozásában.