Célunk az ígéretes innovációk felgyorsítása, még több befektetéssel. Ez magában foglalja a fokozott innovációs megközelítést, például fogyasztói magatartás és piaci trendek jobb és gyorsabb megismerése érdekében a digitális eszközök és adatok fokozott használatát. Miközben a döntéshozatalt a szervezet egészében közelebb kívánjuk vinni a piachoz, jobban ki szeretnénk használni a nyílt innováció és a közösségi ötletbörze lehetőségeit, szintén jobban szeretnénk támaszkodik az agilis megközelítésekre és tovább befektetni inkubátorokba és innovációs központokba. Ez mind lehetővé teszi a hatékony innovációk fejlesztését mind a üzletágunkban. Az innovációkat és a márkákat az alapkategóriákban és régiókban történő következetes beruházások támogatják. Ezért a Henkel 2018-hoz képest 350 millió euróval növeli a reklám, a digitalizálás és az informatikai beruházásait.
Tovább kívánjuk erősíteni a fenntarthatóságba, mint megkülönböztető tényezőbe fektetett erőfeszítéseinket, amit az eddig elért eredményeinkre és a további fejlődésre alapozzuk. A vállalat három kulcsfontosságú területet határozott meg mérföldkőként, melyek kiemelkedően fontosak a fogyasztók, vevők, az üzleti partnerek és a társadalom szempontjából egyaránt: 2040-re történő klímapozitív vállalattá válás érdekében, azt tervezzük, hogy 2025-re 65%-kal csökkentjük termelésünk szénlábnyomát, valamit fogyasztóinkkal, vevőinkkel és beszállítóinkkal együttesen 100 millió tonna szén-dioxid kibocsátást takarítunk meg. A körkörös gazdaság és a műanyag mentes hulladék elérése érdekében ambiciózus csomagolási célokat tűztünk ki 2025-re: A Henkel csomagolások 100%-a újrahasznosítható vagy újrafelhasználható1 lesz, és a fogyasztási termékeink csomagolásában a fosszilis alapú szűz műanyagokat 50%-kal csökkentjük.
Ezenkívül tovább kívánjuk fokozni a társadalomra gyakorolt pozitív hatásunkat: 100 százalékban felelősségteljes beszerzéssel, több mint 50 000 elkötelezett munkatársunk bevonásával, és 2025-re világszerte mintegy 20 millió ember életkörülményeinek javításához való hozzájárulásunkkal.
A fenntarthatóság még inkább minden tevékenységünk szerves részét képezni. A fenntarthatóság a Consumer Brands innovációs stratégiájának központi pillére, a termékportfóliónk fejlesztése során kiemelt hangsúlyt kapnak a fenntartható csomagolási megoldások, valamint márkák célzott további bevezetése. Az Adhesive Technologies továbbra is kiaknázza lehetőségeit, olyan termékeken és technológiákon keresztül, melyek ipari szabványokat állítanak fel.
A jövőben célunk a digitalizálás révén növelni a hozzáadott értékét vevőink és fogyasztóink számára. Szeretnénk tovább növelni az 1:1 arányú részvételt és a digitális értékesítést, mégpedig úgy, hogy kibővítjük a meglévő digitális platformokat és újakat vezetünk be fogyasztóinkkal ápolt közvetlen kapcsolataink érdekében. Az ipari vállalkozások teljes körű ügyfélközpontú digitalizálásának célja új üzletek szerzése, valamint az ügyfélélmény további digitalizálása minden érintkezési ponton. Ezen túlmenően tovább folytatjuk a teljes körű adatintegrációt. Ez lehetővé teszi számunkra például, hogy mesterséges intelligencián alapuló innovatív és testreszabott megoldásokat hozzunk létre. A digitális terület tehetségeibe is kívánunk befektetni, különösen a jövőbeni készségekkel és mélyreható technológiai ismeretekkel rendelkező tapasztalt mérnököket illetően. Végül pedig elő kívánjuk mozdítani a digitális üzleti tevékenységet és hatékonyságot. Teljesen át fogjuk szervezi digitális megoldásainkat, létrehozva egy új digitális struktúrát, „Digital Business” néven. Múlt év végén létrehoztuk a Chief Digital and Information Officer (CDIO) tisztséget. A Henkel digitális és IT csapatait egyesítettük a CDIO vezetésével, aki közvetlenül az igazgatóság elnökének jelent.
A Henkel új „Digital Business” modellje két pillérre épül: Egyrészt az „üzleti technológia” terület, amely az üzleti folyamatok és az informatikai rendszerek folyamatos optimalizálásáért felel. Másrészt a „Henkel Digital”, új egység feladata a piacorientált inkubációs és innovációs tevékenység. A fenti tevékenységek ellátása érdekében digitális innovációs központok létrehozását tervezzük Berlinben, a Szilícium-völgyben és Ázsiában.
1 Kivéve a ragasztó termékek, amelyeknél a termék maradéka befolyásolhatja az újrahasznosítást.