STRATÉGIAI KERET

A jövőnket célunkon és értékeinken alapuló, hosszú távú stratégiai keretrendszer alapján alakítjuk.

E stratégiai keretrendszerrel egyértelműen a céltudatos növekedésre helyezzük a hangsúlyt. Ez azt jelenti, hogy kiemelkedő értéket kívánunk teremteni vevőink és fogyasztóink számára, hogy felülmúljuk piacaink növekedését, hogy megerősítjük vezető szerepünket a fenntarthatóság terén, és hogy támogatjuk munkatársainkat szakmai és egyéni fejlődésükben a Henkelnél.

Stratégiai keretrendszerünk kulcselemei az erős márkákkal és megoldásokkal rendelkező nyerő portfólió, az egyértelmű versenyelőny az innováció, fenntarthatóság és a digitalizáció területén, valamint a jövőorientált üzleti folyamatok –melyeket az együttműködő kultúra és elkötelezett munkatársak erős alapja támaszt alá.

NYERŐ 2020-as ÉVEK

CÉLZOTT NÖVEKEDÉS

Shaping our Future - Thumbnail

Üzleti és márka portfólió szisztematikus továbbfejlesztése

A sikeres portfólió a fenntarthatóan nyereséges üzletfejlesztés kulcsfontosságú előfeltétele. Ezért aktív portfóliókezelésünk részeként következetesen fejlesztjük márkáinkat és üzletágainkat – nem utolsósorban a Consumer Brands integrált üzletágunk portfólióintézkedéseinek bejelentett és azóta befejezett megvalósításait. Ugyanakkor mindkét üzletágunkban a M&A tevékenységek továbbra is stratégiánk szerves részét képezik, melyet erős mérlegünk is támogat.

A hatékony innovációk felgyorsítása

Szeretnénk felgyorsítani az ígéretes innovációkat egy továbbfejlesztett innovációs megközelítés révén, például digitális alkalmazások és adatok felhasználásával, hogy így gyorsabban és jobban betekinthessünk a fogyasztói magatartásokba és a piaci trendekbe. A döntéshozatal az egész szervezeten belül közel a piacokhoz történik. A külső partnerekkel való együttműködésünkben a nyílt innovációban rejlő lehetőségeket is egyre inkább kiaknázzuk, agilis módszereket alkalmazunk, és továbbra is befektetünk innovációs központokba. A fő kategóriákban és régiókban az innovációkat és márkákat következetes befektetésekkel támogatjuk.

A fenntarthatóság, mint egyértelmű versenytényező erősítése

A fenntarthatóságot, mint valódi verseny megkülönböztető tényezőt szeretnénk fokozni. A fenntarthatóság elengedhetetlen a versenyelőny megteremtéséhez, az üzleti növekedéshez, valamint az értékteremtéshez vevőink, fogyasztóink és minden érdekelt fél számára.

A fenntartható fejlődés előmozdítása érdekében ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé a 2030+ Fenntarthatósági Célok Keretrendszerünk részeként, amelyek az eddigi előrehaladásunkra épülnek, és amelyeket szigorúan követünk. Különböző ESG-dimenziókat és kulcsfontosságú fókuszterületeket határoztunk meg:

  • Megújuló bolygó: Törekszünk a körforgásos gazdaságra, a klímasemleges jövőre és a természet megújítására. Ennek érdekében továbbfejlesztjük üzleti tevékenységünket az éghajlat, a körforgásos gazdaság és a természeti erőforrások terén történő megoldások előmozdításához.
  • Virágzó közösség: Vállalatunk és márkáink révén aktívan hozzájárulunk ahhoz, hogy az emberek jobb életminőségéhez. Ennek érdekében az esélyegyenlőségre, az oktatásra és a jóllétre összpontosítunk.
  • Megbízható partner: Elkötelezettek vagyunk a termékminőség és a biztonság mellett, miközben tisztességesen biztosítjuk az üzleti sikert, a teljesítményre, az átláthatóságra és az együttműködésre összpontosítva.

Sajátos erősségeinkre fogunk építeni, mint például üzletágaink innovációs képességeire és munkatársaink széleskörű tudására, valamint termékeink, vevőink és fogyasztóink különböző kapcsolati pontjaira. A vonatkozó fenntarthatósági besorolások értékelései fontos, független elismerései eredményeinknek és fejlődésünknek.

Értékteremtés fokozása a fogyasztók és vevők számára a digitalizáció révén

Kihasználjuk a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket, hogy növeljük a hozzáadott értéket vevőink és fogyasztóink számára, közvetlenül kapcsolatba lépünk fogyasztóinkkal, és törekszünk digitális értékesítésünk növelésére. A folyamat során célzott támogatással egy digitalizációs tehetségbázist építünk. Végső soron szeretnénk megerősíteni digitális üzleti fókuszunkat és növelni a hatékonyságot. Ebből a szempontból kulcsfontosságú a Henkel dx digitális szervezetünk, melyet 2019-ben hoztunk létre, hogy egyesítse a Henkel digitális és IT csapatait.

A működési modellek folyamatos optimalizálása 

Arra törekszünk, hogy folyamatosan optimalizáljuk üzleti folyamatainkat, és ezáltal folyamatosan javítsuk folyamataink és struktúráink versenyképességét. Ezzel szeretnénk növelni a vevőkhöz és fogyasztókhoz való közelséget, gyorsabb döntéshozatali folyamatokat kialakítani és további hatékonyságnövekedést elérni.

Az együttműködés kultúrájának erősítése

Az erős vállalati kultúra, a közös értékek és a csapatként való együttműködés világos megértése alapvető előfeltétele növekedési programunk sikeres megvalósításának. Ennek fontos sarokkövei a – Pioneers at heart for the good of generations – vállalati célunk és a Leadership Commitments (vezetői kötelezettségvállalás), melyek világszerte egyesítik munkatársainkat. Hiszünk abban, hogy a kulturális átalakulás egy szüntelen folyamat, melyben az együttműködésre és a kreatív szabadságra összpontosítunk, elősegítjük a munkavállalók továbbképzését a jövő szempontjából releváns készségekben, és lehetővé tesszük számukra, hogy fejlesszék magukat.