2018. szept. 12.  Budapest

A körforgásos gazdaságot támogató kibővített stratégiai keret

A Henkel ambiciózus célokat fogalmazott meg a fenntartható csomagolás terén

A jelenlegi erőfeszítésekre és a fenntartható csomagolás terén elért előrehaladásra építve a Henkel tovább fokozza elkötelezettségét a körforgásos gazdaság további előmozdítása mellett: A vállalat kibővített stratégiai keretbe ágyazott további célokat tűzött ki maga elé. 2025-ig a Henkel által használt csomagolóanyagok 100 százaléka újrahasznosítható, újrahasználható vagy komposztálható lesz*. Ugyanezen idő alatt a Henkel 35 százalékban újrahasznosított műanyagot kíván felhasználni az általa Európában forgalmazott fogyasztási cikkekhez és termékekhez.

A Henkel több évtizede foglalkozik a csomagolóanyagok fenntarthatóságával: A vállalat összes csomagolóanyagát úgy tervezték, hogy azok megfeleljenek a fogyasztók elvárásainak, a lehető legkevesebb anyag – és a leginkább fenntartható anyagok – felhasználása mellett. A körforgásos értéklánc három kulcsfázisát is tükrözve a Henkel új stratégiai keretrendszere holisztikus megközelítést alkalmaz. Hangsúlyozza a vállalat azon törekvését, hogy a fenntarthatóság szempontjából vezető szerepet töltsön be egy fenntartható jövő felé haladva a különböző iparágakat képviselő partnereivel együtt.

„A vállalkozások, a fogyasztók, a kormányok és más szervezetek számára most fontosabb, mint valaha, hogy a körforgásos gazdaság felé vezető előrehaladást előmozdítsák. Csak a lehető legtöbb anyag újrafelhasználásával és újrahasznosításával leszünk képesek a bolygónk adta erőforrás-korlátokon belül megfelelően élni. Ez a koncepció jelenti a fenntartható csomagolóanyagok általunk való megközelítésének kulcsát” – mondja Kathrin Menges, a Henkel humán erőforrás ügyvezető alelnöke és a Henkel fenntarthatósági tanácsának elnöke. „A teljes értékláncban jelen lévő partnereinkkel együtt a fenntartható forrásokból származó anyagokat intelligens tervezés révén szeretnénk hasznosítani a körforgás megvalósításához – az emberek és a bolygó javára.””

A fenntartható csomagolás kiterjesztett stratégiai kerete

A Henkel fenntartható csomagolásra vonatkozó új keretrendszere a körforgásos értéklánc három kulcsfázisát tükrözi. E fázisok mindegyike konkrét intézkedésekben jelenik meg:

  • Fenntartható forrásokból származó anyagok: A Henkel elkötelezte magát amellett, hogy a fenntartható anyagok növekvő arányát használja a termékek csomagolásához – mind az újrahasznosított anyagok, különösen az újrahasznosított műanyagok mind pedig a megújuló anyagok, mint például a papír és a karton felhasználására vonatkozóan.
  • Intelligens csomagolás tervezése: Mivel az újrahasznosított vagy megújuló csomagolóanyagok gyakran eltérő tulajdonságokkal rendelkeznek - pl. a stabilitáshoz és a megjelenéshez kapcsolódóan -, az intelligens tervezés előfeltétele a primer anyagok további felváltása a Henkel termékcsomagolása terén - ezért a vállalat még erőteljesebben koncentrál a tervezési elvekre, amelyek a körforgásos gazdaság működését a kezdetektől fogva lehetővé teszik. Az intelligens tervezés a csomagolási koncepciók újragondolását is jelenti: A Henkel innovatív megoldásokat tár fel a teljes értéklánc mentén, pl. a szállítási csomagolás és a kapcsolódó logisztika területén. Ezenkívül a Henkel folytatja erőfeszítéseit az általa használt csomagolóanyagok mennyiségének csökkentése és annak biztosítása érdekében, hogy csak a feltétlenül szükséges csomagolást használja.
  • A kör bezárása: A Henkel elkötelezte magát annak biztosítása iránt, hogy termékeinek csomagolása újrahasznosítható legyen felhasználásuk után, pl. partnerségekkel a megfelelő újrahasznosítási rendszerek támogatásával. A vállalat tovább vizsgálja az olyan megoldásokat is, mint az újratöltő rendszerek, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók számára a csomagolás újrafelhasználását. A Henkel aktív módon kutatja az olyan anyagokat, amelyek lehetővé teszik a csomagolás visszajutását a természetbe, például olyan biológiailag lebomló anyagokat, amelyek megfelelnek a nemzetközi komposztálási szabványoknak.

Partnerségek a csomagolás fenntarthatóságának előmozdítása érdekében

A fenntartható csomagolás felé való haladás csak akkor lehetséges, ha az iparágak és az értéklánc mentén működő szervezetek együttműködnek egymással. Ezért a Henkel számos partnerrel együttműködik az innováció ösztönzése érdekében a csomagolóanyagok fejlesztése terén, valamint az egyre jobb újrafeldolgozási infrastruktúra elősegítéséért. Például a vállalat részt vesz a „New Plastics Economy (Új műanyaggazdaság)” projektben, ez Ellen MacArthur Alapítvány által vezetett kezdeményezés, amely az érdekeltek bevonásával újra gondolja és átformálja a műanyagok jövőjét, és lendületet teremt a körforgásos gazdaság irányába. A Henkel ezen kívül partnerséget alkot a Plastic Bankkal, egy olyan társadalmi vállalkozással, amely meg akarja akadályozni az óceáni műanyagok további felhalmozódását, és lehetőséget kíván nyújtani a szegénységben élőknek azáltal, hogy lehetőséget ad számukra a pénzkeresethez vagy szolgáltatások igénybevételéhez a műanyaghulladéknak a helyi környezetből történő eltávolításával. Az összegyűjtött műanyag újrahasznosítható.

További információk a Henkel általi megközelítésről és a fenntartható csomagolásra vonatkozó célokról: www.henkel.com/sustainability/positions/packaging.


* kivéve a ragasztóanyagokat, amelyeknél a maradék anyag hatással lehet az újrafeldolgozhatóságra

A körforgásos gazdaság irányában haladva: A Henkel fenntartható csomagolásra vonatkozó új stratégiai keretrendszere a körforgásos értéklánc három kulcsfázisát tükrözi.

Through a more compacted formula and a redesigned bottle for its liquid laundry detergents such as Persil, Henkel realized an absolute reduction in packaging material of 3,500 tons of plastic per year. The bottles are 100 percent recyclable.

The PET bottles of the Pro Nature range from the brands biff, Sidolin and Pril consist of 100 percent recycled plastic. Refill packs allow consumers to reuse the original packaging.

With the new Pattex Made-at-Home bottle based on 100% recycled materials Henkel is pioneering with sustainable packaging even in the market for consumer adhesives.