2020. márc. 5.  Düsseldorf / Németország

Új stratégia a Célzott Növekedéshez

A Henkel bevezeti növekedési programját

  • A jövő irányának meghatározása új stratégiával
    • Üzleti és márka portfólió szisztematikus továbbfejlesztése
    • Hatékony innovációk felgyorsítása még több befektetéssel
    • Fenntarthatóság növelése a már bizonyított ambiciózus célokkal
    • Digitalizálás révén hozzáadott értékteremtés a partnerek és fogyasztók számára
    • Üzleti folyamatok átalakítása, hogy azok áttekinthetők, gyorsak és egyszerűek legyenek
    • Együttműködési kultúra megerősítése, a munkavállalók számára nagyobb mozgástérrel
  • Növekedési program közép- és hosszú távú pénzügyi törekvésekkel
    • Szerves árbevétel-növekedés 2–4%
    • Elsőbbségi részvények korrigált* hozamának növekedése közepes és magas egyszámjegyű százalékos tartományban, állandó árfolyam mellett
    • Összpontosítás a szabad cash flow bővítésére

„A Henkelnél a jövőt szilárd alapokra építjük: erős márkákra és innovatív technológiákra, vonzó üzletekre, amelyek világszerte számos vezető piaci pozícióval rendelkeznek, nagyon elhivatott csapatra, valamint egy kiváló mérlegre nagy készpénztermelő képességekkel. Az utóbbi időben azonban teljesítményeink elmaradtak ambícióink és részvényeseink elvárásaitól. Meggyőződésünk, hogy a jövőben többre leszünk képesek, és jobban fogjuk csinálni” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
„Erősségeink átfogó és a változást igénylő területek alapos elemzése során új stratégiai keretet dolgoztunk ki vállalatunk számára, mely elősegíti, hogy a Henkel a 2020-as évek nyertese legyen, és mindezt úgy éri el, hogy egyértelműen a célzott növekedésre összpontosít. Ez azt jelenti, hogy kiemelkedő értéket kívánunk teremteni vevőink és fogyasztóink számára annak érdekében, hogy felülmúljuk piacaink növekedését, megerősítsük vezető szerepünket a fenntarthatóság terén, és lehetőséget adjunk munkavállalóinknak a szakmai és személyes fejlődésre” – teszi hozzá Knobel.

„A jövőben a célzott növekedésre vonatkozó új stratégiánk a Henkel sikeres fejlődését fogja előmozdítani, és idővel tovább fog fejlődni. Ennek a stratégiának a fő elemei: sikeres portfólió, versenyelőny az innováció területén, fenntarthatóság és digitalizáció, valamint jövőorientált üzleti folyamatok, amelyeket az együttműködési kultúra és elkötelezett munkatársak erős alapja lendít előre. A célzott növekedés iránti elkötelezettségünk tükröződik a közép és hosszú távú pénzügyi törekvéseinkben is” – foglalta össze Carsten Knobel.

Üzleti és márka portfólió szisztematikus továbbfejlesztése

A jövő irányának kulcseleme az aktív portfóliókezelés. A Henkelnek vannak, elsősorban a fogyasztói üzletágaiban olyan márkái és termékkategóriái, melyeknek teljes forgalma meghaladja az egymilliárd eurót, és körülbelül 50 százalékuk megszűnik vagy eladásra kerül 2021-ig. Továbbá a M&A tevékenységek a Henkel stratégiájának szerves részét képezik a jövőben is. Az akvizíciók kulcsfontosságú kritériumai a rendelkezésre állás, a stratégiai alkalmasság és a potenciális célok pénzügyi vonzereje. A Henkel erős mérlegét felhasználja nagy hatást elérő vállatokat felvásárlásához. Míg a Henkel célja az Adhesive Technologies üzletág vezető szerepének kiterjesztése felvásárlások révén, addig a vállalat fogyasztói üzletágai esetében a különböző országokban és kategóriákban való vezető pozíciókra, valamint a „fehér foltokra” és új üzleti modellekre összpontosít.

Versenyelőny: innováció, fenntarthatóság, digitalizáció

A Henkel a versenyelőny további erősítése érdekében hatásos innovációk felgyorsítására, a fenntarthatóság, mint megkülönböztető tényező megerősítésére, valamint a digitalizálás révén a vevők és fogyasztók számára nyújtott hozzáadott értékteremtés növelésére fog összpontosítani.

A hatékony innovációk felgyorsítása még több befektetéssel

A Henkel célja az ígéretes innovációk felgyorsítása, még több befektetéssel. Ez magában foglalja a fokozott innovációs megközelítést, például fogyasztói magatartás és piaci trendek jobb és gyorsabb megismerése érdekében a digitális eszközök és adatok fokozott használata. A döntéshozatalt a szervezet egészében közelebb kell hozni a piachoz. A Henkel jobban ki fogja használni a nyílt innováció és a közösségi ötletbörze lehetőségeit, jobban támaszkodik az agilis megközelítésekre és folytatja befektetéseit inkubátorokba és innovációs központokba. Ez mind lehetővé teszi a hatékony innovációk fejlesztését mindhárom üzletágban. Az innovációkat és a márkákat az alapkategóriákban és régiókban történő következetes beruházások támogatják. Ezért a Henkel 2018-hoz képest 350 millió euróval növeli a reklám, a digitalizálás és az informatikai beruházásait.

A fenntarthatóság növelése a már bizonyított ambiciózus célokkal

A Henkel tovább kívánja erősíteni a fenntarthatóságba, mint megkülönböztető tényezőbe fektetett erőfeszítéseit, és ezt az eddig elért eredményeire és a további fejlődésre alapozza. A vállalat három kulcsfontosságú területet határozott meg mérföldkőként, melyek kiemelkedően fontosak a fogyasztók, vevők, az üzleti partnerek és a társadalom szempontjából egyaránt: 2040-re történő klímapozitív vállalattá válás érdekében, a Henkel azt tervezi, hogy 2025-re 65%-kal csökkenti termelésének szénlábnyomát, valamit fogyasztóival, vevőivel és beszállítóival együttesen 100 millió tonna szén-dioxid kibocsátást takarít meg. A körkörös gazdaság és a műanyag mentes hulladék elérése érdekében a Henkel ambiciózus csomagolási célokat tűzött ki 2025-re: A Henkel csomagolásának 100%-a újrahasznosítható vagy újrafelhasználható** lesz, és a vállalat célja, hogy a fogyasztási termékei csomagolásában a fosszilis alapú szűz műanyagokat 50%-kal csökkentse.
Ezenkívül a Henkel tovább kívánja fokozni a társadalomra gyakorolt pozitív hatását: 100 százalékban felelősségteljes beszerzéssel, több mint 50 000 elkötelezett munkatárs bevonásával, és 2025-re világszerte mintegy 20 millió ember életkörülményeinek javításához való hozzájárulással.

A fenntarthatóság még inkább minden tevékenységünk szerves részét képezni. A fenntarthatóság a Beauty Care és Laundry & Home Care innovációs stratégiájának központi pillére, a termékportfóliók fejlesztése során kiemelt hangsúlyt kapnak a fenntartható csomagolási megoldások, valamint márkák célzott további bevezetése. Az Adhesive Technologies továbbra is kiaknázza lehetőségeit, olyan termékeken és technológiákon keresztül, melyek ipari szabványokat állítanak fel.

Digitalizálás révén hozzáadott értékteremtés a partnerek és fogyasztók számára

A jövőben a Henkel a digitalizálás révén növelni kívánja hozzáadott értékét vevői és fogyasztói számára. A Henkel szeretné tovább növelni az 1:1 arányú részvételt és a digitális értékesítést, mégpedig úgy, hogy kibővíti a meglévő digitális platformokat és újakat vezet be a fogyasztókkal ápolt közvetlen kapcsolatok érdekében. Az ipari vállalkozások teljes körű ügyfélközpontú digitalizálásának célja új üzletek szerzése, valamint az ügyfélélmény további digitalizálása minden érintkezési ponton. Ezen túlmenően a Henkel tovább folytatja a teljes körű adatintegrációját. Ez lehetővé teszi például a vállalat számára, hogy mesterséges intelligencián alapuló innovatív és testreszabott megoldásokat hozzon létre. A Henkel szeretne a digitális terület tehetségeibe is befektetni, különösen a jövőbeni készségekkel és mélyreható technológiai ismeretekkel rendelkező tapasztalat mérnök szakemberekbe. Végül pedig a Henkel elő kívánja mozdítani a digitális üzleti tevékenységet és hatékonyságot. A Henkel teljesen átszervezi digitális megoldásait, létrehozva egy új digitális struktúrát, „Digital Business” néven. Múlt év végén a vállalat létrehozott egy Chief Digital and Information Officer (CDIO) tisztséget. A Henkel digitális és IT csapatait egyesítették a CDIO vezetésével, aki közvetlenül az igazgatóság elnökének jelent.

A Henkel új „Digital Business” modellje két pillérre épül: Egyrészt az „üzleti technológia” terület, amely az üzleti folyamatok és az informatikai rendszerek folyamatos optimalizálásáért felel. Másrészt a „Henkel Digital”, új egység feladata a piacorientált inkubációs és innovációs tevékenység. A fenti tevékenységek ellátása érdekében a Henkel digitális innovációs központok létrehozását tervezi Berlinben, a Szilícium-völgyben és Ázsiában.

Üzleti folyamatok átalakítása, hogy azok áttekinthetők, gyorsak és egyszerűek legyenek

A Henkel átalakítja működési modelljét a teljes vállalaton belül, hogy az áttekinthető, gyors és egyszerű legyen. Folyamatosan javítja folyamatai és struktúrái versenyképességét. A vállalat egyre inkább új üzleti modellek fejlesztésén dolgozik. Gyorsabb döntéshozatal mellett fokozza a vevők és fogyasztók közelségét és folyamatosan törekszik a hatékonyság javítására.

Együttműködési kultúra megerősítése, a munkavállalók számára nagyobb mozgástérrel

A Henkel jövőbeli sikerének kulcsa az erős kultúra, a közös értékek és a csapatmunka egyértelmű kerete. Első lépésként a Henkel 2019-ben világszerte minden munkatársa számára bevezette Leadership Commitments programját. Erre építve a vállalat fel kívánja gyorsítani a kulturális változásokat, előmozdítani az együttműködés és a lelkesítés kultúráját, felkészíteni munkatársait a jövő szempontjából releváns készségekkel, és lehetővé tenni számukra a folyamatos fejlődését.

Közép és hosszú távú pénzügyi ambíciók

„A célzott növekedésre vonatkozó új stratégiai keretünk tükröződik közép és hosszú távú pénzügyi törekvéseinkben is: a szerves árbevételt 2–4 százalékkal szeretnénk növelni, az elsőbbségi részvények* hozamát 5-10 százalékkal szeretnénk növelni állandó árfolyamon, és továbbra is fontos célunk a szabad cash flow növelése” – mondta Carsten Knobel.

„Összefoglalva: meggyőződésünk, hogy megalapoztuk a Henkel jövőbeli sikeres fejlődését. Most ezen intézkedések végrehajtására, a változás ösztönzésére és a növekedési program továbbfejlesztésére fogunk összpontosítani” – mondta Carsten Knobel.


* Egyszeri költségekkel/nyereségekkel és átszervezési költségekkel kiigazítva.
**Kivéve a ragasztó termékek, amelyeknél a termék maradéka befolyásolhatja az újrahasznosítást.

Ez a tájékoztatás a jövőre vonatkozó állításokat tartalmaz, amelyek a Henkel AG & Co. KGaA vállalati vezetősége jelenlegi becslésein és feltételezésein alapulnak. A jövőre vonatkozó állításokat olyan és hasonló szavakkal fejezzük ki, mint a „vár”, „szándékozik”, „tervez”, „jósol”, „feltételez”, „vél”, „becsül” és hasonló kifejezések. Az ilyen állítások semmiképpen sem értelmezendők úgy, hogy azok garanciát jelentenének az általuk kifejezett várakozások pontos teljesülésére. A Henkel AG & Co. KGaA és kapcsolt vállalkozásainak jövőbeli teljesítménye és tényleges eredményei számos kockázat és bizonytalanság függvényei, és így jelentősen eltérhetnek a jövőre vonatkozó állításoktól. Sok ilyen tényezőre nincs befolyása a Henkelnek, és ezek előre nem becsülhetők fel pontosan, mint például a későbbi gazdasági környezet, vagy a versenytársak és más piaci szereplők tevékenysége. A Henkel nem tervezi és nem vállalja, hogy a jövőre vonatkozó állításait frissítse.

Ez a dokumentum - az alkalmazandó pénzügyi beszámolási keretrendszerben nem egyértelműen meghatározva - tartalmazza azokat a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket, amelyek alternatív teljesítménymutatók, vagy azok lehetnek (nem GAAP-intézkedések). Ezeket a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket nem szabad külön-külön vagy a Henkel nettó eszközeinek, illetve pénzügyi pozícióinak vagy eredményeinek vagy ezek alternatíváinak tekinteni, a konszolidált pénzügyi kimutatásaiban szereplő vonatkozó pénzügyi beszámolási keretrendszer szerint. Más, hasonlóan megnevezett alternatív teljesítménymutatókat jelentő vagy leíró vállalatok eltérő módon számíthatják ki őket.

Ezt a dokumentumot csak tájékoztatási célból bocsátották ki, és nem célja befektetési tanácsadás, vagy értékpapírokra vonatkozó eladási ajánlat, vagy vételi ajánlat kérése.