2020.08.04.  Düsseldorf / Németország

Befektetés innovatív digitális üzleti modellekbe és prémium márkákba a Beauty Care területén

A Henkel többségi részesedést szerzett a gyorsan növekvő, közvetlen fogyasztói (D2C) üzletben

  • A digitális D2C platformok további bővítése a szépségipari szegmensben
  • Az 1:1 ügyfélkapcsolat megerősítése lehetővé teszi a kiemelkedő fogyasztói betekintést
  • Erős digitális képességek és egyedi márkaépítési szakértelem hozzáadása

A Henkel megállapodást írt alá a berlini székhelyű Invincible Brands Holding-gal, 75%-os részesedést szerezve egy olyan üzletben, amely három, gyorsan növekvő prémium D2C márkát tartalmaz: HelloBody, Banana Beauty és Mermaid+Me. Ezzel az akvizícióval a Henkel jelentősen bővíti közvetlen fogyasztói „Direct-to-Consumer” (D2C) tevékenységeit a szépségápolás területén, és erős digitális képességeket ad hozzá olyan témákhoz, mint például a teljesítmény alapú marketing, az elemzés és a gyors innováció.

A megállapodás három népszerű márkanevet foglal magában: a HelloBody-t, a Banana Beauty-t és a Mermaid+Me-t, amelyeket elsősorban Európában értékesítenek. A márkák prémium szépségápolási termékeket kínálnak, és felhívják a figyelmet a fenntarthatóság és „tiszta szépség” növekvő tendenciájára. A HelloBody a bőr-, test- és hajápolás kategóriában aktív. A Mermaid+Me a hajápolási termékekre koncentrál, míg a Banana Beauty dekorkozmetikumokat kínál, például rúzsokat és szemceruzákat.

2020 júniusától számítva, az elmúlt tizenkét hónapban, az üzletek teljes árbevétele körülbelül 100 millió eurót tett ki, és mintegy 180 embert foglalkoztattak, köztük egy inkubációs szolgáltatást nyújtó csapatot, akik nagy tapasztalattal rendelkeznek az új D2C márkák bevezetése terén. A három D2C márka több mint 1,5 millió aktív fogyasztót ér el, és jelentősen megerősíti a Henkel Beauty Care digitális lábnyomát.

Az üzlet fennmaradó 25%-át továbbra is az Invincible Brands Holding alapítói – Bjoern Keune és Gennadi Tschernow –, valamint a capital D magántőke-alapkezelő birtokolja. Az alapítók és az előző menedzsment csapat a társaságban maradnak annak érdekében, hogy tovább bővítsék a meglévő üzletet és újakat indítsanak.

„A célzott növekedésre vonatkozó stratégiai keretünk részeként értéket teremtő akvizíciókat folytatunk üzleti tevékenységünk megerősítése érdekében. Ez a megállapodás annak bizonyítéka, hogy stratégiánkat következetesen hajtjuk végre. Ez összhangban áll azzal a célkitűzéssel is, hogy megerősítsük versenyképességünket a digitalizálás terén azáltal, hogy kibővítjük közvetlen fogyasztói tevékenységünket” –
mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

„Ezzel az akvizícióval vonzó kategóriákban gyorsan növekvő, prémium márkákkal erősítjük portfóliónkat. A fogyasztókkal fenntartott 1:1 kapcsolatok révén értékes betekintést nyerünk, amelyek elősegítik a releváns innovációk kidolgozását a teljes kiskereskedelem számára” – mondta Jens-Martin Schwärzler, a Henkel Beauty Care üzletágának alelnöke.   

„Szeretnék köszönetet mondani a teljes Invincible Brands csapatnak, valamint a capital D-nek, hogy ezt a nagyszerű növekedési tervet végrehajtotta az elmúlt két évben. A Henkellel most izgalmas lehetőség nyílik arra, hogy tovább építkezzünk. A közvetlen fogyasztók és a közösségi média marketing területén szerzett készségeink, a Henkel kutatás+fejlesztése, termékismerete és globális jelenléte ígéretes kombinációt jelentenek. Örömmel várom a Henkel csapatával való együttműködést” – mondta Bjoern Keune, az Invincible Brands társalapítója.

Stephan Lobmeyr, a capital D társalapítója hozzátette: „Két évvel ezelőtt ismertük fel az Invincible Brands úttörő közösségi média marketinget folytató, első osztályú márkainkubátor üzleti modelljének erejét. Támogattuk Bjoernt, Gennadit és a csapatot a növekedésben és ennek az éppen kialakulóban lévő piacnak a meghódításában. Nagyon örülünk annak, hogy a Henkel befektetése igazolja a márkák és a koncepció erősségeit, és hogy a Henkellel együtt továbbra is a vállalkozás részét képezzük.”

A megállapodásra a szokásos zárási feltételek vonatkoznak, ideértve a hatósági jóváhagyásokat is.

Invincible Brands-ről

Invincible Brands olyan platform, amely közvetlen fogyasztói márkákat épít fel, és úttörő szerepet játszik innovatív és adat alapú közösségi kereskedelemben és teljesítmény-marketingben Európában. A társaságot 2015 novemberében, Berlinen, Bjoern Keune és Gennadi Tschernow alapította. Az Invincible Brands rendkívül differenciált marketing megközelítést alkalmaz és gyors termékinnovációs folyamatot folytat, köszönhetően a 250 alkalmazottnak és a mélyreható fogyasztói betekintésnek, melyet a heti milliónyi ügyfél és különböző befolyásoló tényezők közötti kölcsönhatások adnak.
www.invinciblebrands.com

capital D-ről

A capital D egy új generációs magántőke-alapkezelő, amely európai közepes méretű vállalatokra koncentrál. A capital D makró-, technológiai és magatartási trendek találkozásánál fektet be olyan vállalatokba, amelyek a „Disruption Economy” nyertesei lehetnek. A capitál D céltudatosan és rugalmasan egészíti ki klasszikus befektetési képet, és meggyőződése, hogy az ilyen jellemzőkkel bíró vállalatoknak jobb előfeltételei vannak a sikerhez. A capital D megérti a „What’s Next“ egy olyan ökoszisztémán keresztül, amely a digitális, innovációs és fenntarthatósági szakértőket foglalja magában, és ez egyedi befektetési lehetőségeket teremt.
www.capitalD.com


Ez a tájékoztatás a jövőre vonatkozó állításokat tartalmaz, amelyek a Henkel AG & Co. KGaA vállalati vezetősége jelenlegi becslésein és feltételezésein alapulnak. A jövőre vonatkozó állításokat olyan és hasonló szavakkal fejezzük ki, mint a „vár”, „szándékozik”, „tervez”, „jósol”, „feltételez”, „vél”, „becsül” és hasonló kifejezések. Az ilyen állítások semmiképpen sem értelmezendők úgy, hogy azok garanciát jelentenének az általuk kifejezett várakozások pontos teljesülésére. A Henkel AG & Co. KGaA és kapcsolt vállalkozásainak jövőbeli teljesítménye és tényleges eredményei számos kockázat és bizonytalanság függvényei, és így jelentősen eltérhetnek a jövőre vonatkozó állításoktól. Sok ilyen tényezőre nincs befolyása a Henkelnek, és ezek előre nem becsülhetők fel pontosan, mint például a későbbi gazdasági környezet, vagy a versenytársak és más piaci szereplők tevékenysége. A Henkel nem tervezi és nem vállalja, hogy a jövőre vonatkozó állításait frissítse.

Ez a dokumentum - az alkalmazandó pénzügyi beszámolási keretrendszerben nem egyértelműen meghatározva - tartalmazza azokat a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket, amelyek alternatív teljesítménymutatók, vagy azok lehetnek (nem GAAP-intézkedések). Ezeket a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket nem szabad külön-külön vagy a Henkel nettó eszközeinek, illetve pénzügyi pozícióinak vagy eredményeinek vagy ezek alternatíváinak tekinteni, a konszolidált pénzügyi kimutatásaiban szereplő vonatkozó pénzügyi beszámolási keretrendszer szerint. Más, hasonlóan megnevezett alternatív teljesítménymutatókat jelentő vagy leíró vállalatok eltérő módon számíthatják ki őket.

Ezt a dokumentumot csak tájékoztatási célból bocsátották ki, és nem célja befektetési tanácsadás, vagy értékpapírokra vonatkozó eladási ajánlat, vagy vételi ajánlat kérése.

Sajtóközlemény (934,83 KB)

A HelloBody a bőr-, test- és hajápolás kategóriában aktív

A Banana Beauty dekorkozmetikumokat kínál, például rúzsokat és szemceruzákat

Lars Witteck Henkel Head of External Communications Headquarters, Düsseldorf/Germany +49-211-797-2606 press@henkel.com Névjegy letöltése Hozzáadás Saját tartalomhoz
Wulf Klüppelholz Henkel Head of Media Relations Headquarters, Düsseldorf/Germany +49-211-797-1875 press@henkel.com Névjegy letöltése Hozzáadás Saját tartalomhoz
Jennifer Ott Henkel Corporate Media Relations Headquarters, Düsseldorf/Germany +49-211-797-2756 press@henkel.com Névjegy letöltése Hozzáadás Saját tartalomhoz