2021.04.07.  Düsseldorf / Németország

Változás a Henkel igazgatóságában

Wolfgang König lesz Jens-Martin Schwärzler utódja, mint a Beauty Care üzletág ügyvezető alelnöke

Wolfgang König (48), jelenleg az észak-amerikai Kellogg vállalat termékkategória elnöke, 2021. június 1-től csatlakozik a Henkel igazgatóságához a Beauty Care üzletág ügyvezető alelnökeként. Jens-Martin Schwärzler (57) helyébe fog lépni, aki több mint 28 éve dolgozik a Henkelnél, és 2017 óta vezeti a Henkel Beauty Care üzletágát.

„A részvényesi tanács és a felügyelőbizottság nevében nagyon örülök, hogy Wolfgang Königet nevezhettem ki a Henkel igazgatóságának új tagjává és a Beauty Care üzletágunk ügyvezető alelnökévé. Széleskörű nemzetközi vezetői tapasztalatra tett szert vezető fogyasztási cikkeket gyártó vállalatnál, nagy szakérteleme van marketing, értékesítés és innováció terén, valamint erőteljes teljesítményközpontúsággal rendelkezik. Nagyon várjuk, hogy üdvözölhessük a Henkel csapatában. Ezúton szeretnék köszönetet mondani Jens-Martin Schwärzlernek a vállalat iránti elkötelezett munkájáért és a Henkelnél eltöltött több mint 28 év alatt elért eredményeiért. Minden jót kívánunk neki a jövőben” – mondta Dr. Simone Bagel-Trah, a Henkel részvényesi tanácsának és felügyelőbizottságának elnöke.

Wolfgang König több mint 25 éves tapasztalattal rendelkezik az FMCG területén, mind az érett, mind a feltörekvő piacokon. Pályafutását 1996-ban kezdte a Beiersdorfnál, ahol különböző márka- és kulcsfontosságú vezetői feladatokat látott el Németországban és az Egyesült Államokban. 2005-ben csatlakozott a német Colgate-Palmolive-hez Németország, Ausztria és Svájc marketing igazgatójaként. Ezt követően az Egyesült Államokban a Testápolás üzletág globális marketing igazgatója lett, majd Mexikóban a LATAM régió marketing és innovációs vezérigazgatói pozíciót töltött be, minden termékkategóriáért ő volt a felelős, beleértve a Testápolás és a Szájápolás termékkategóriákat is. 2012-ben átvette az észak-európai régió vezérigazgatói posztját a Kellogg vállalatnál teljes kereskedelmi felelősséggel 23 országban, köztük Németországban, az északi országokban és Közép-Kelet-Európában. Különböző szerepeket töltött be egyre növekvő vezetői felelősséggel a Kellogg vállalatnál Európában és az Egyesült Államokban, végül kinevezték az észak-amerikai Kellogg termékkategória elnökévé. 6,7 milliárd dolláros üzletért, valamint olyan központi funkciókért felelt, mint például a kutatás-fejlesztés és a marketing. Wolfgang König vállalatgazdasági diplomáját (Diplom-Ökonom) a Kasseli Egyetemen szerezte. 1972. május 2-án született. Nős, három gyermeke van.

„A felügyelőbizottság és a részvényesi tanács nevében szeretnék köszönetet mondani Jens-Martin Schwärzlernek. Több mint 28 éve dolgozik a Henkelnél, és széles körű tapasztalataira építve 2017 óta vezette a Beauty Care üzletágunkat. Sikeres eredményeket ért el a Henkel németországi, európai és amerikai fogyasztási cikk üzleti területein. Ebben az időszakban a Fodrász Szalon területe kibővült, és a kiskereskedelmi terület is fejlődött az erőteljesebb innovációknak, a célzott felvásárlásoknak, valamint az e-kereskedelemre és az új digitális üzleti modellekre való fokozottabb figyelemnek köszönhetően” – tette hozzá Dr. Simone Bagel-Trah.

Jens-Martin Schwärzler 1992-ben csatlakozott a Henkelhez, és kezdetben a marketing és az általános menedzsment területén töltött be különböző pozíciókat a Henkel Laundry & Home Care üzletágában. 2008 és 2014 között a Beauty Care üzletágon belül a Test-, Bőr- és Szájápolás globális marketingjéért volt felelős. Ezenkívül a nyugat-európai Cosmetic Retail üzletágért, valamint a Beauty Care üzletág nemzetközi értékesítéséért felelt. 2015 eleje óta az észak-amerikai Henkel fogyasztási cikkekel foglalkozó üzletágáért felelt. Vezetésével az észak-amerikai piacon a Henkel olyan vezető márkákat dobott piacra, mint a Persil vagy a Schwarzkopf. A Sun Products Corporation 2016-os felvásárlását követően ő vezette az integrációs folyamatot, valamint a Henkel fogyasztási cikkekkel foglalkozó üzletágának áthelyezését az Egyesült Államokban. 2017 novemberében Jens-Martin Schwärzlert a Henkel Beauty Care üzletág alelnökévé és igazgatósági taggá nevezték ki. Vállalatgazdasági diplomáját (Diplom-Ökonom) a stuttgarti Hohenheimi Egyetemen szerezte. Nős, két gyermeke van.


Ez a tájékoztatás a jövőre vonatkozó állításokat tartalmaz, amelyek a Henkel AG & Co. KGaA vállalati vezetősége jelenlegi becslésein és feltételezésein alapulnak. A jövőre vonatkozó állításokat olyan és hasonló szavakkal fejezzük ki, mint a „vár”, „szándékozik”, „tervez”, „jósol”, „feltételez”, „vél”, „becsül” és hasonló kifejezések. Az ilyen állítások semmiképpen sem értelmezendők úgy, hogy azok garanciát jelentenének az általuk kifejezett várakozások pontos teljesülésére. A Henkel AG & Co. KGaA és kapcsolt vállalkozásainak jövőbeli teljesítménye és tényleges eredményei számos kockázat és bizonytalanság függvényei, és így jelentősen eltérhetnek a jövőre vonatkozó állításoktól. Sok ilyen tényezőre nincs befolyása a Henkelnek, és ezek előre nem becsülhetők fel pontosan, mint például a későbbi gazdasági környezet, vagy a versenytársak és más piaci szereplők tevékenysége. A Henkel nem tervezi és nem vállalja, hogy a jövőre vonatkozó állításait frissítse.

Ez a dokumentum - az alkalmazandó pénzügyi beszámolási keretrendszerben nem egyértelműen meghatározva - tartalmazza azokat a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket, amelyek alternatív teljesítménymutatók, vagy azok lehetnek (nem GAAP-intézkedések). Ezeket a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket nem szabad külön-külön vagy a Henkel nettó eszközeinek, illetve pénzügyi pozícióinak vagy eredményeinek vagy ezek alternatíváinak tekinteni, a konszolidált pénzügyi kimutatásaiban szereplő vonatkozó pénzügyi beszámolási keretrendszer szerint. Más, hasonlóan megnevezett alternatív teljesítménymutatókat jelentő vagy leíró vállalatok eltérő módon számíthatják ki őket.

Ezt a dokumentumot csak tájékoztatási célból bocsátották ki, és nem célja befektetési tanácsadás, vagy értékpapírokra vonatkozó eladási ajánlat, vagy vételi ajánlat kérése.