2023. nov. 9.  Düsseldorf / Németország

A növekedés a harmadik negyedévben is folytatódott

A Henkel megemeli a 2023-as pénzügyi évre vonatkozó előrejelzését

  • A Csoport árbevétele: 5,4 milliárd euró körül, +2,8 százalékos szerves árbevétel-növekedés
  • Szerves árbevétel-növekedés mindkét üzletágnak köszönhető:
    • Adhesive Technologies: +0,8 százalékos szerves árbevétel-növekedés
    • Consumer Brands: nagyon erős, +6,2 százalékos szerves árbevétel-növekedés
  • Az Adhesive Technologies a Critica Infrastructure felvásárlásával még inkább a növekedésre összpontosít.
  • Consumer Brands: az integráció a tervezettnél sokkal gyorsabban halad – a megtakarítások több mint 80 százaléka 2023 végére várható
  • Megemelt előrejelzés a 2023-as pénzügyi évre:
    • Szerves árbevétel-növekedés: 3,5 - 4,5 százalék (korábban: 2,5 - 4,5 százalék)
    • Árbevétel-arányos megtérülés (EBIT ráta): 11,5 - 12,5 százalék (korábban: 11,0 - 12,5 százalék)
    • Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS): +15 és +25 százalék közötti növekedés változatlan árfolyamon (korábban: +5 és +20 százalék)

A Henkel Csoport 2023 harmadik negyedévében mintegy 5,4 milliárd eurós árbevételt, és 2,8 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. Ezt a növekedést az előző évhez képest jelentősen magasabb nyersanyagárak miatt továbbra is az erőteljes árképzésnek köszönhette. A volumen alakulása visszaesett, de a második negyedévhez képest érezhető javulást mutatott. Nominálisan az árbevétel -9,0 százalékkal elmaradt az előző év azonos negyedévtől, elsősorban az oroszországi üzleti tevékenységből való második negyedévi kivonulás és a negatív árfolyamhatások miatt.

„A tartósan kihívásokkal teli piaci környezet ellenére a harmadik negyedévben sikeresen folytattuk növekedési pályánkat, amihez mindkét üzletág hozzájárult. E teljesítmény alapján ma megemeltük a folyó pénzügyi évre vonatkozó éves előrejelzésünket. Különösen az elsőbbségi részvények korrigált hozama tekintetében számítunk most jelentős, 15-25 százalék közötti növekedésre változatlan árfolyamon" – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

„Emellett megerősítettük Adhesive Technologies portfóliónkat egy vonzó akvizíció révén – ez is tükrözi, hogy az M&A (összeolvadások és felvásárlások) révén fokozottan összpontosítunk a növekedésre. Jóval az eredeti terv előtt járunk a Consumer Brands üzletágunk integrálása terén is, ami cégünk legnagyobb átalakulása az elmúlt évtizedekben.”

Annak ellenére, hogy néhány kulcsfontosságú végpiacon továbbra is visszafogott a kereslet, az Adhesive Technologies üzletág a harmadik negyedévben pozitív szerves árbevétel-növekedést ért el, a Mobility & Electronics és a Craftsmen, Construction & Professional üzleti területeknek köszönhetően. Az év eleje óta világszerte új felállásban működő Consumer Brands üzletág rendkívül erőteljes szerves árbevétel-növekedését a Laundry & Home Care, valamint a Hair üzleti területeknek köszönhette.

„A harmadik negyedévben mindkét üzletágban egyértelműen javult a volumen alakulása az előző negyedévhez képest, ami megerősíti az első féléves eredményeink közzétételekor megfogalmazott várakozásainkat. Az előttünk álló negyedévre további szekvenciális javulást várunk" – tette hozzá Knobel.

Emellett a Henkel a harmadik negyedévben is jó eredményeket ért el stratégiai növekedési programjának megvalósításában. A Critica Infrastructure felvásárlásával a Henkel egy vonzó üzlettel egészítette ki Adhesive Technologies üzletág portfólióját, és célja, hogy platformot teremtsen a további növekedéshez: A Critica az ipari alkalmazások széles körében használt innovatív kompozit javítási és megerősítési megoldások speciális szállítója. A Consumer Brands üzletágban a fogyasztói üzleti területek integrációja a tervezettnél sokkal gyorsabban halad. Az első lépésben 2024 végére kitűzött mintegy 250 millió eurós nettó megtakarítás több mint 80 százaléka várhatóan már 2023 végére megvalósul. Ezen túlmenően a Consumer Brands portfóliója tekintetében továbbra is a magas fedezetű és gyorsan növekvő márkákra és termékekre összpontosított.

„A harmadik negyedévben mindkét üzletágban következetesen folytattuk stratégiai prioritásaink megvalósítását. Jó úton haladunk a további növekedés és vezető globális piaci pozícióink bővítése felé" – mondta Knobel.

Csoport árbevétel teljesítménye

A Csoport árbevétele 2023 harmadik negyedévében elérte az 5.440 millió eurót, ami nominálisan -9,0 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos negyedévhez képest. A felvásárlások és eladások hatásai – beleértve az oroszországi üzlet eladásának hatását – -5,5 százalékkal csökkentették az árbevételt. Az árfolyamhatások szintén negatívan, -6,3 százalékkal befolyásolták az árbevétel alakulását. Szervesen (azaz árfolyamokkal és felvásárlásokkal/eladásokkal kiigazítva) az árbevétel 2,8 százalékkal nőtt. Ez a növekedés a továbbra is erős árképzésnek köszönhető mindkét üzletágban. A volumenek éves szinten csökkentek, ugyanakkor mindkét üzletágban érzékelhető szekvenciális javulást mutattak 2023 második negyedévéhez képest.

Az árbevétel 2023 első kilenc hónapjában 16.366 millió eurót ért el, ami -3,1 százalékos nominális csökkenést jelent. Szervesen a Henkel nagyon erős, 4,1 százalékos árbevétel-növekedést ért el, amelyet az árképzés kétszámjegyű növekedése hajtott.

A harmadik negyedévben a szerves árbevétel-növekedés Európa, Észak-Amerika, Latin-Amerika és az IMEA régióknak volt köszönhető. Ezzel szemben az ázsiai és csendes-óceáni térségben a szerves árbevétel alakulása visszaesett, főként a Kínában uralkodó feszült piaci környezet miatt.

2023 első kilenc hónapjában is a Henkel nagyon erős szerves árbevétel-növekedése az összes régiónak köszönhető – az ázsiai és csendes-óceáni régió kivételével.

Adhesive Technologies árbevétel teljesítménye

Az Adhesive Technologies üzletág 2023 harmadik negyedévében 2.711 millió euró árbevételt ért el (előző év: 2.995 millió euró). Ez -9,5 százalékos nominális alakulást jelent. Szervesen (azaz árfolyamokkal és felvásárlásokkal/eladásokkal kiigazítva) az árbevétel 0,8 százalékkal nőtt. Ezt a növekedést az árképzés erőteljes növekedése okozta. A volumen ezzel szemben elmaradt az előző évi szinttől, mivel a kereslet néhány fontos végpiacon visszafogott maradt. A felvásárlások/eladások -3,8 százalékkal csökkentették az árbevételt. Az árfolyamhatások további -6,5 százalékos negatív hatást gyakoroltak.

2023 első kilenc hónapjában az Adhesive Technologies üzletág nominálisan -3,3 százalékkal, 8.186 millió euróra csökkentette árbevételét. Szervesen, az üzletág az árképzésnek köszönhetően erőteljes, 3,3 százalékos árbevétel-növekedést ért el.

A harmadik negyedévben elért pozitív szerves árbevétel-növekedés a Mobility & Electronics és a Craftsmen, Construction & Professional üzleti területeknek köszönhető. A Mobility & Electronics üzleti terület nagyon erős, 4,6 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. Ezt a növekedést az autóipari üzlet hajtotta, míg az Electronics üzleti terület teljesítménye a tartósan visszafogott kereslet miatt elmaradt az előző évitől. Az Industrials üzlet pozitív szerves árbevétel-növekedést könyvelhetett el. A Packaging & Consumer Goods üzleti terület -5,0 százalékos szerves árbevétel alakulásról számolt be, a Consumer Goods és a Packaging üzletek egyaránt csökkenő árbevétele mellett. Ennek oka egyrészt a gyengébb kereslet, másrészt az előző év azonos időszakában elért magas összehasonlítási értékek voltak. A Craftsmen, Construction & Professional üzleti terület 2,8 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelhetett el, amelyet a Construction és a Consumer & Craftsmen üzleteknek köszönhetett. Ezzel szemben az General Manufacturing & Maintenance üzleti terület a kereslet gyengülése miatt enyhén negatív fejlődést mutatott.

Regionális szempontból a harmadik negyedévben az Adhesive Technologies üzletág teljesítménye vegyes volt. Európában az szerves árbevétel alakulása enyhén negatív volt. Itt a Mobility & Electronics, valamint a Craftsmen, Construction & Professional üzleti területek növekedése sem tudta ellensúlyozni a Packaging & Consumer Goods üzletágban regisztrált negatív árbevétel-növekedést. Az észak-amerikai régió pozitív szerves árbevételt-növekedést ért el, a Mobility & Electronics üzleti területnek köszönhetően. Az IMEA-régióban az Adhesive Technologies kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedésről számolt be, amelyhez valamennyi üzleti terület hozzájárult. A latin-amerikai régióban a Mobility & Electronics, valamint a Packaging & Consumer Goods üzleti területeknek köszönhetően nagyon erős volt a szerves árbevétel-növekedés. Ezzel szemben az ázsiai-csendes-óceáni térségben az előző évhez képest visszaesés volt tapasztalható, mivel minden üzleti területre hatással volt a különösen Kínában uralkodó feszült piaci környezet.

Consumer Brands árbevétel teljesítménye

A Consumer Brands üzletág 2023 harmadik negyedévében 2.695 millió eurós árbevételt ért el, ami nominálisan -7,6 százalékos csökkenést jelent az előző évi szinttől. Szervesen (azaz árfolyamokkal és felvásárlásokkal/eladásokkal kiigazítva) az árbevétel 6,2 százalékkal nőtt. Ez a növekedés a kétszámjegyű áremelkedésnek köszönhető. Ezzel szemben a volumenek csökkentek, ami szintén a folyamatban lévő portfólióoptimalizálási intézkedéseknek tudható be. Az árfolyamhatások -6,3 százalékkal csökkentették az árbevételt, az felvásárlások/eladások pedig -7,5 százalékos negatív hatást gyakoroltak.

2023 első kilenc hónapjában a Consumer Brand üzletág árbevétele elérte a 8.060 millió eurót, és ezzel nominálisan -2,3 százalékkal elmaradt az előző évitől. Szervesen 5,9 százalékkal nőtt az árbevétel, ami az árazásnak köszönhető.

A Laundry & Home Care üzleti terület a harmadik negyedévben nagyon erős, 5,8 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. A Laundry Care üzlet nagyon erős szerves árbevétel-növekedést mutatott, elsősorban a finommosószer kategória jelentős, kétszámjegyű árbevétel-növekedésének köszönhetően. A Home Care üzlet szintén nagyon erős növekedést ért el, elsősorban a WC-tisztító kategória jelentős árbevétel-növekedésének köszönhetően.

A Haj üzleti terület a harmadik negyedévben jelentős, 8,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést könyvelt el. Ezen az üzleti területen belül a fogyasztói üzlet kétszámjegyű növekedést ért el, a hajformázó ás hajápolási kategóriáknak köszönhetően. A Professional (fodrász) üzlet szintén nagyon erős szerves árbevétel-növekedést ért el.

A többi fogyasztói üzlet a harmadik negyedévben enyhén negatív, -0,6 százalékos szerves árbevétel-növekedést mutatott, ami szintén a portfólióintézkedéseknek köszönhető.

Regionális szempontból a Consumer Brands üzletág a harmadik negyedévben kitűnő szerves árbevétel-növekedést ért el Európában, elsősorban a Haj üzleti területnek köszönhetően. Az észak-amerikai régió szintén nagyon erős szerves árbevétel-növekedést ért el, amelyhez minden üzleti terület hozzájárult. A latin-amerikai régióban szintén nagyon erős volt a szerves árbevétel-növekedés, elsősorban a Haj üzleti területnek köszönhetően. Az IMEA régió kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el, amelyhez mind a Laundry & Home Care, mind pedig a Haj üzleti terület hozzájárult. Ezzel szemben az ázsiai-csendes-óceáni térségben a szerves árbevétel-növekedés elmaradt az előző év azonos negyedévéhez képest, mert a Haj üzleti területre hatással volt a visszafogott piaci fejlődés, különösen Kínában.

A Csoport nettó eszközei és pénzügyi helyzete

A vizsgált időszakban a Csoport nettó eszközeiben és pénzügyi helyzetében 2023. június 30-hoz képest nem történt lényeges változás.

A Henkel-csoport kilátásai

A 2023-as év első kilenc hónapjának üzleti teljesítménye és az év hátralévő részére vonatkozó feltételezések alapján a Henkel AG & Co. KGaA igazgatósága úgy határozott, hogy megemeli a 2023-as pénzügyi évre vonatkozó előrejelzést.

A Henkel-csoport esetében a 2023-as pénzügyi évben a szerves árbevétel-növekedés mostantól 3,5-4,5 százalékos tartományban várható (korábban: 2,5-4,5 százalék). Az Adhesive Technologies üzletágban a szerves árbevétel-növekedés most a 2,5-3,5 százalékos (korábban: 2,0-4,0 százalék), a Consumer Brands üzletágban pedig 5,0-6,0 százalékos (korábban: 3,0-5,0 százalék) tartományban várható.

A Henkel-csoport esetében a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT ráta) most előre láthatólag 11,5-12,5 százalék között lesz (korábban: 11,0-12,5 százalék). Az Adhesive Technologies üzletág esetében a korrigált árbevétel-arányos megtérülés most várhatóan 14,0-15,0 százalék között lesz (korábban: 13,5-15,0 százalék), a Consumer Brands üzletág esetében pedig 10,0-11,0 százalék között (korábban: 9,5-11,0 százalék).

Az elsőbbségi részvények korrigált hozamára (EPS) vonatkozó várható előrejelzési tartományt most 15,0-25,0 százalékra emelték (korábban: 5,0-20,0 százalék).

Ezenkívül aktualizáltuk a következő, 2023-ra vonatkozó várakozásokat:

  • Mintegy 300 millió euró szerkezetátalakítási költség (korábban: 300-350 millió euró)
  • Az ingatlanokba, gyárakba, berendezésekbe, és immateriális javakba történő beruházásokkal kapcsolatos pénzkiáramlás mintegy 650 millió euró (korábban: 650-750 millió euró)

A következő, 2023-ra vonatkozó várakozások változatlanok maradnak:

  • Árbevételre gyakorolt árfolyamhatás: negatív hatás az egyszámjegyű százalékos tartomány közepén1
  • M&A hatása az árbevételre: egyszámjegyű negatív hatás a középső egyszámjegyű százalékos tartományban2
  • Direkt anyagok árai: alacsony egyszámjegyű százalékos növekedés1

2023 első negyedévétől módosított jelentéstételi struktúra

A 2023 első negyedévétől elfogadott módosított jelentési struktúra fényében (részletesen lásd a Henkel 2023-as féléves jelentésében, 5. oldal) a Consumer Brands üzletágra, a két üzletágon belüli üzleti területekre, valamint az Európa, IMEA és Ázsia-Óceánia régióra vonatkozóan feltüntetett előző évi adatok minden esetben az új struktúrát tükrözik.

Megjegyzés: A dokumentumban szereplő összes számadatot kereskedelmi szabályok szerinti kerekítéssel számoltuk. Az összeadás a feltüntetett összegektől való eltérést eredményezhet.


1 Az előző évi átlaghoz képest.
2 Beleértve az oroszországi üzleti tevékenységből való kivonulás hatását is.

Ez a dokumentum olyan kijelentéseket tartalmaz, amelyek a jövőbeni üzleti fejlődésre, pénzügyi teljesítményre és más olyan eseményekre vagy fejleményekre vonatkoznak, amelyek a Henkel számára a jövőben relevánsak, és amelyek előretekintő kijelentések lehetnek. A jövőre vonatkozó állításokat olyan szavak használata jellemzi, mint a „várnak”, „szándékoznak”, „terveznek”, „várakozás”, „hinni”, „becsülni” és hasonló kifejezések. Ez az információ előretekintő megállapításokat tartalmaz, amelyek a Henkel AG & Co. KGaA vállalatvezetésének jelenlegi becslésein és feltételezésein alapulnak. Ezek állítások semmiképpen sem értelmezendők úgy, hogy azok garanciát jelentenének az általuk kifejezett várakozások pontos teljesülésére. A Henkel AG & Co. KGaA és leányvállalatai jövőbeni teljesítménye és ténylegesen elért eredményei számos kockázattól és bizonytalanságtól függenek, és ezért lényegesen (pozitívan és negatívan is) eltérhetnek az előretekintő nyilatkozatoktól. Sok ilyen tényezőre nincs befolyása a Henkelnek, és ezek előre nem becsülhetők fel pontosan, mint például a későbbi gazdasági környezet, vagy a versenytársak és más piaci szereplők tevékenysége. A Henkel nem tervezi és nem is vállalja előretekintő nyilatkozatainak frissítését.

Ez a dokumentum olyan kiegészítő pénzügyi mutatókat tartalmaz, amelyek nincsenek egyértelműen meghatározva a vonatkozó pénzügyi beszámolási keretrendszerben, és amelyek alternatív teljesítménymutatók vagy azok lehetnek. Ezeket a kiegészítő pénzügyi mutatókat nem szabad elszigetelten vagy a Henkel konszolidált pénzügyi kimutatásaiban a vonatkozó pénzügyi beszámolási keretrendszernek megfelelően bemutatott nettó eszközeinek és pénzügyi helyzetének vagy működési eredményeinek mérőszámaiként értelmezni. Más vállalatok, amelyek hasonló elnevezésű alternatív teljesítménymutatókról számolnak be vagy írnak le, ezeket eltérő módon számíthatják.

Ezt a dokumentumot kizárólag tájékoztatás céljából állították ki, és nem célja befektetési tanácsadás vagy értékpapírok eladási ajánlatának, vagy vételi ajánlatának felkínálása.