A fenntarthatóság központi téma - de nem újkeletű. Az emberek és szervezetek hosszú-hosszú évek óta világszerte lépéseket tesznek a környezet védelme és a társadalmi fejlődés előmozdítása érdekében.
Fenntartható értékteremtés az emberek és a bolygó számára
Ezek az erőfeszítések az utóbbi évtizedekben nagyobb lendületet vettek, mivel a kapcsolódó kihívások mértéke és sürgőssége egyre nyilvánvalóbbá vált. Az ENSZ 1992-es Rio de Janeiró-i Környezetvédelmi és Fejlesztési Konferenciájától, a Péntek a jövőért mozgalomig, az elmúlt 30 évben hirtelen megnőtt a tudatosság bolygónk és erőforrásainak védelmének szükségességéről.
Hozzájárulásunk a fenntarthatósághoz 2020-ban
Munkatársaink és csapataink kiemelkedően hozzájárultak a fenntarthatósághoz a 2020-as évben - a COVID-19 járvány okozta nehézségek ellenére. A közös munkával jelentős előrelépést értünk el olyan innovatív termékek és projektek révén, amelyek erőforrásokat takarítanak meg és csökkentik a hulladékot.
A legfontosabb események többek között:
- 2020-ban számos új terméket vezettünk be, amelyek megfelelnek a természetes és fenntartható termékek iránti növekvő fogyasztói elvárásoknak. A Nature Box és a N.A.E. márkanevek most olyan sampont és szappant kínálnak, amelyekkel vizet takarítanak meg és csökkentik a csomagolási hulladékot. Emellett kibővítettük a Pro Nature háztartási tisztítószerek kínálatát, és sikeresen bemutattuk a Love Nature nevű, több kategóriába tartozó fenntartható márkát. Ráadásul Loctite ragasztómárkánk új technológiát fejlesztett ki, amely lehetővé teszi, hogy a műanyag csomagolás helyett papírt használjanak a termékek széles körében.
Egy új, 2020-ban aláírt virtuális energiavásárlási megállapodás elegendő megújuló energiát fog biztosítani ahhoz, hogy mindegyik észak-amerikai telephelyünk igényét lefedje.
Mi lettünk az első vállalat, amely műanyag hulladék csökkentési kötvényt bocsátott ki, amely egy fenntartható pénzügyi eszköz - minden bevételt a műanyaghulladék csökkentésére irányuló projektekbe fektetünk.
Céljaink 2025-re és azon túlra
Vezetők vagyunk a fenntarthatóságban, és célunk, hogy úttörő szerepet töltsünk be a fenntartható fejlődés terén, és felelősségteljesen alakítsuk üzletünket. Ennek szellemében olyan új fenntarthatósági célokat határoztunk meg 2025-re és azon túlra, amelyek felgyorsítják erőfeszítéseinket, hogy fenntartható értéket teremtsünk az emberek, a bolygó és az üzleti élet számára.
- Elkötelezettek vagyunk a klímapozitívvá válás mellett
- Elkötelezettek vagyunk a körforgásos gazdaság elősegítése mellett
- Elkötelezettek vagyunk a közösségekre gyakorolt pozitív hatásunk fokozása mellett
millió
tonna
2025-re
2025-ig
2025-re
elkötelezett munkatárs
2025-re
2025-re
Mérföldköveink az elmúlt 30 évből
A világ az elmúlt 30 évben teljesen átalakult - és ezt a változást csak felturbózta a számítógépek, az internet és a globalizáció fellendülése. Most jobban összekapcsolódunk, mint valaha. Ennek eredményeként az emberek az egész világon alaposabban megértik a közös kihívásokat, amelyekkel mindannyian szembenézünk. Minden embernek és szervezetnek szerepe van abban, hogy válaszoljon ezekre a kihívásokra. És csak akkor sikerül, ha összefogunk.
A Henkelnél a fenntarthatóság iránti elkötelezettség évtizedek óta szerves része vállalati kultúránknak. A fenntarthatóság terén szerzett vezető szerepünk 1876-ra nyúlik vissza, amikor Fritz Henkel megalapította cégünket. 1992-ben Németországban az első vállalatok között voltunk, aki környezeti jelentést tett közzé. Idén közzétettük 30. Fenntarthatósági jelentésünket. Az alábbi idővonalon láthatják a fenntartható fejlődés elmúlt 30 évének legfontosabb mérföldköveit.