2018. jan. 16.  Budapest

Díjnyertes technológia a CES® 2018-on; a jövő szalonjának úttörője

A Henkel Beauty Care új, élvonalbeli digitális technológia segítségével forradalmasítja a személyre szabott hajápolást

Az infravörös közeli hajdiagnosztikától és augmented reality (kiterjesztett valóság) hajszín konzultációtól kezdve egészen az egyéni igény szerinti hajápoló termékekig: a Henkel Beauty Care bemutatja a Schwarzkopf Professional SalonLab™–ot – egy digitális ökorendszert, mely a hajápolást, mint élményt teljesen az egyénhez igazítja, és mely segítségével a fodrász szalonok beléphetnek a digitális korszakba. A SalonLab, az idei CES® 2018 Innovációs Díjai közül kettőt – kiváló termék design, új fogyasztói technológia – is elnyert, és ebben a hónapban debütál a CES® rendezvényen, Las Vegasban.

A Henkel Beauty Care és vezető hajápolási márkája, a Schwarzkopf Professional újraálmodják az általunk ismert, fodrászszalonokban alkalmazott gyakorlatokat, az első eszköz megalkotásával (SalonLab™ digitális ökorendszer), mely felméri a haj állapotát hajtőtől hajvégig és mindemellett teljesen egyéni termékeket és szolgáltatásokat tud nyújtani. A Henkel technológiája segítségével nem kell már többé a fodrásznak találgatni, hogy mely termék és szolgáltatás lehet a legjobb az adott vendég hajához, mert a SalonLab a hajat molekuláris szinten elemzi, és a tanácsadási folyamathoz adat alapú segítséget nyújt, továbbá teljesen egyénre szabott hajápoló terméket gyárt le a szalonban.

„A Henkelnél az innováció a génjeinkben van, és stratégiánk elengedhetetlen részét képezi a digitális technológia lehetőségeinek átfogó használata üzleti tevékenységeinkben. A SalonLab segítségével újra álmodjuk a hajápolást egy teljesen egyénre szabott megoldással, amelyet a csatlakoztatott eszközök holisztikus megközelítése tesz lehetővé” – mondta Marie-Eve Schroeder, a Henkel Beauty Care Marketingvezetője.

A napjainkban a haj állapotát és színét értékelő folyamat a haj külső megjelenésén alapul; a fodrászok saját tapasztalataikat, egyéni szaktudásukat és fizikai érzékeiket alkalmazzák az adott vendég haja állapotának diagnosztizálásában. Mostanáig a fodrászoknak nem volt lehetőségük a haj belső tulajdonságainak és természetes natúr színének elemzésére, hogy megismerjék a vendégek hajtípusainak egyedi minőségét, pedig ez az alapja a konzultációknak, a szolgáltatásoknak és az otthoni hajápolásnak.

„A Henkel SalonLab technológiájának és az általa adott konkrét, specifikus adatoknak köszönhetően most már sokkal több adat alapú ismeretet szerezhetünk a vendégek hajáról. A saját tapasztalatainkkal kombinálva a hajat egy más dimenzióban tudjuk elemezni és ez tökéletes alap az.egyénre szabott tanácsadáshoz” – mondta Kim Vo Nemzetközi Schwarzkopf Professional Nagykövet és sztárfodrász.

SalonLab ökoszisztéma: Csatlakoztatott eszközök holisztikus alkalmazása

Az új SalonLab ökorendszer két díjnyertes eszközből áll, a SalonLab Analyzer elemző eszközből és a SalonLab Customizer eszközből, a SalonLab Consultant Applikáció támogatásával.

  • SalonLab Analyzer
    A Schwarzkopf Professional SalonLab Analyzer egy hordozható eszköz infravörös közeli és látható fény érzékelőkkel, melyek mérik a haj belső minőségét, a hidratáltságát és megállapítja haj natúr színét. Különböző pontokon képes méréseket végezni a hajtőtől a hajvégekig, és így gyakorlati és tudományos hajdiagnózist képes nyújtani. Ezek a mérések ezután elemzésre és feldolgozásra kerülnek saját tulajdonú algoritmus segítségével, melyet a Henkel Beauty Care kutatói fejlesztettek ki egy komplett digitalizált hajmodell alapján, amely referenciamérések ezrein alapult. A hajelemzési adatok ezután a fodrász saját értékelésével kombinálva egy igazán teljes körű egyénre szabott hajszín- és hajápolási szaktanácsadást tesznek lehetővén.
  • SalonLab Consultant Applikáció
    The SalonLab Consultant Applikáció az ökorendszer alapvető fontosságú eleme, mert ez kapcsolja össze a digitális eszközöket az elemzéssel, a szaktanácsadással és az egyénre szabással. Ez a könnyen használható applikáció a haj analízis során folyamatosan segíti a fodrászt, a vendég hajdiagnózisát kijelzi és ezáltal lehetővé teszi az egyénre szabott színkonzultációt a legújabb augmented reality (kiterjesztett valóság) technológián keresztül.  Mit is jelent ez pontosan? Így a vendég megnézheti, hogy a kiválasztott szín, hogy nézne ki a haján, még mielőtt azt ténylegesen alkalmaznák; ezzel a szalon is széleskörűbb szolgáltatásokat nyújt és merészebb átalakítási opciókat javasolhat. Végül, de nem utolsó sorban a SalonLab Customizer-en keresztül az Applikáció irányítja az egyéni hajápolási recepteket és azok tényleges helyszíni elkészítését.
  • SalonLab Customizer
    Mindannyiunk haja teljesen egyedi, és mostantól a hajápolás is az lehet – a szalonban és otthon is! Annak érdekében, hogy a lehető leginkább személyre szabott terméket biztosíthassa az adott személy hajminősége alapján, a SalonLab Customizer a helyszínen készíti el a begyűjtött adatokból a teljesen egyénre szabott hajápolási termékeket. A Customizer szabadalmasított gyártási folyamatot alkalmaz az egyéni hajápolási megoldás összeállításához és elkészítéséhez. Gombnyomással alapanyagok és illatanyagok százai keverhetők ki a helyszínen és adagolhatóak szalon méretű kiszerelésbe vagy otthoni hajápolásra szánt kisebb flakonokba, melyekre a SalonLab Customizer egyéni címkét is nyomtat.

A jövő szalonjának úttörője

„A Schwarzkopf SalonLab digitális ökorendszer bemutatásával újradefiniáljuk azt, hogy a fodrászok és vendégeik hogyan élik meg a szépséget a szalonban. Ezzel egyidőben most alapozzuk meg az adat alapú, vendégek visszajelzésein és haj tulajdonságain alapuló üzleti modelleket, melyek új erőviszonyokat teremtenek a piacon” – mondta Dr. Nils Daecke, a Henkel Beauty Care Digitális Marketing igazgatója.

„Ahhoz, hogy mindig egy lépéssel előrébb tartsunk, és hogy az egyre kifinomultabb vendégkör szükségleteit teljesíteni tudjuk, teljes el kell köteleződnünk partnerünk, a fodrász felé. A SalonLab segítségével olyan megoldást teremtünk, amely ténylegesen egyénre szabott megoldások és szolgáltatások adhat partnereink számára” – tette hozzá Stefan Sudhoff, a Henkel Beauty Care Hair Professional vezetője.

A SalonLab-ot a Henkel Beauty Care tudósai és hajspecialistái fejlesztették, több mint 120 évnyi hajápolási tapasztalat, kutatás és vendég visszajelzés alapján állították össze a saját algoritmusokat. Az ötletet és a technológiát egy vezető technológiai vállalat, az iconmobile segítségével sikerült életre kelteni.

„Izgatottak vagyunk, hogy az iparág egyik legjobb partnerével, az iconmobile-lal dolgozhatunk együtt ennek az ökorendszernek a létrehozásában, amely kombinálja technológiai tudásukat a mi tapasztalatainkkal a hajápolás, elemzés és a termékek tudományában” – mondta Thomas Foerster, a Henkel Beauty Care Kutatási és Fejlesztési igazgatója.

A hajápolási technológiában új korszakot teremtő SalonLab 2018-ban kerül bevezetésre az USA és Európa egyes Schwarzkopf Professional fodrász szalonjaiban.


A CES® a Consumer Technology Association (CTA)™ bejegyzett védjegye.
További információkért, sajtóanyagokért és fotókért látogasson el a www.henkel.com/SalonLab weboldalra vagy www.schwarzkopfpro.com/salonlab angol nyelvű honlapunkra.
CES® 2018 demók és videókért írhat email-t a következő címre: henkel@pprww.com.

Sajtóközlemény (135,1 KB)

With the first end-to-end ecosystem of connected devices that measure inner hair condition as well as hair color and provide hyper-personalized products and services, the Schwarzkopf Professional SalonLab is pioneering the salon of the future.

The SalonLab Consultant App supports the hairdresser throughout the analysis, displaying the client's individual hair diagnostic results and enabling a personal color consultation with state-of-the-art augmented reality technology.