2018. jan. 16.  Budapest

Díjnyertes technológia a CES® 2018-on; a jövő szalonjának úttörője

A Henkel Beauty Care új, élvonalbeli digitális technológia segítségével forradalmasítja a személyre szabott hajápolást

Az infravörös közeli hajdiagnosztikától és augmented reality (kiterjesztett valóság) hajszín konzultációtól kezdve egészen az egyéni igény szerinti hajápoló termékekig: a Henkel Beauty Care bemutatja a Schwarzkopf Professional SalonLab™–ot – egy digitális ökorendszert, mely a hajápolást, mint élményt teljesen az egyénhez igazítja, és mely segítségével a fodrász szalonok beléphetnek a digitális korszakba. A SalonLab, az idei CES® 2018 Innovációs Díjai közül kettőt – kiváló termék design, új fogyasztói technológia – is elnyert, és ebben a hónapban debütál a CES® rendezvényen, Las Vegasban.

A Henkel Beauty Care és vezető hajápolási márkája, a Schwarzkopf Professional újraálmodják az általunk ismert, fodrászszalonokban alkalmazott gyakorlatokat, az első eszköz megalkotásával (SalonLab™ digitális ökorendszer), mely felméri a haj állapotát hajtőtől hajvégig és mindemellett teljesen egyéni termékeket és szolgáltatásokat tud nyújtani. A Henkel technológiája segítségével nem kell már többé a fodrásznak találgatni, hogy mely termék és szolgáltatás lehet a legjobb az adott vendég hajához, mert a SalonLab a hajat molekuláris szinten elemzi, és a tanácsadási folyamathoz adat alapú segítséget nyújt, továbbá teljesen egyénre szabott hajápoló terméket gyárt le a szalonban.

„A Henkelnél az innováció a génjeinkben van, és stratégiánk elengedhetetlen részét képezi a digitális technológia lehetőségeinek átfogó használata üzleti tevékenységeinkben. A SalonLab segítségével újra álmodjuk a hajápolást egy teljesen egyénre szabott megoldással, amelyet a csatlakoztatott eszközök holisztikus megközelítése tesz lehetővé” – mondta Marie-Eve Schroeder, a Henkel Beauty Care Marketingvezetője.

A napjainkban a haj állapotát és színét értékelő folyamat a haj külső megjelenésén alapul; a fodrászok saját tapasztalataikat, egyéni szaktudásukat és fizikai érzékeiket alkalmazzák az adott vendég haja állapotának diagnosztizálásában. Mostanáig a fodrászoknak nem volt lehetőségük a haj belső tulajdonságainak és természetes natúr színének elemzésére, hogy megismerjék a vendégek hajtípusainak egyedi minőségét, pedig ez az alapja a konzultációknak, a szolgáltatásoknak és az otthoni hajápolásnak.

„A Henkel SalonLab technológiájának és az általa adott konkrét, specifikus adatoknak köszönhetően most már sokkal több adat alapú ismeretet szerezhetünk a vendégek hajáról. A saját tapasztalatainkkal kombinálva a hajat egy más dimenzióban tudjuk elemezni és ez tökéletes alap az.egyénre szabott tanácsadáshoz” – mondta Kim Vo Nemzetközi Schwarzkopf Professional Nagykövet és sztárfodrász.

SalonLab ökoszisztéma: Csatlakoztatott eszközök holisztikus alkalmazása

Az új SalonLab ökorendszer két díjnyertes eszközből áll, a SalonLab Analyzer elemző eszközből és a SalonLab Customizer eszközből, a SalonLab Consultant Applikáció támogatásával.

  • SalonLab Analyzer
    A Schwarzkopf Professional SalonLab Analyzer egy hordozható eszköz infravörös közeli és látható fény érzékelőkkel, melyek mérik a haj belső minőségét, a hidratáltságát és megállapítja haj natúr színét. Különböző pontokon képes méréseket végezni a hajtőtől a hajvégekig, és így gyakorlati és tudományos hajdiagnózist képes nyújtani. Ezek a mérések ezután elemzésre és feldolgozásra kerülnek saját tulajdonú algoritmus segítségével, melyet a Henkel Beauty Care kutatói fejlesztettek ki egy komplett digitalizált hajmodell alapján, amely referenciamérések ezrein alapult. A hajelemzési adatok ezután a fodrász saját értékelésével kombinálva egy igazán teljes körű egyénre szabott hajszín- és hajápolási szaktanácsadást tesznek lehetővén.
  • SalonLab Consultant Applikáció
    The SalonLab Consultant Applikáció az ökorendszer alapvető fontosságú eleme, mert ez kapcsolja össze a digitális eszközöket az elemzéssel, a szaktanácsadással és az egyénre szabással. Ez a könnyen használható applikáció a haj analízis során folyamatosan segíti a fodrászt, a vendég hajdiagnózisát kijelzi és ezáltal lehetővé teszi az egyénre szabott színkonzultációt a legújabb augmented reality (kiterjesztett valóság) technológián keresztül.  Mit is jelent ez pontosan? Így a vendég megnézheti, hogy a kiválasztott szín, hogy nézne ki a haján, még mielőtt azt ténylegesen alkalmaznák; ezzel a szalon is széleskörűbb szolgáltatásokat nyújt és merészebb átalakítási opciókat javasolhat. Végül, de nem utolsó sorban a SalonLab Customizer-en keresztül az Applikáció irányítja az egyéni hajápolási recepteket és azok tényleges helyszíni elkészítését.
  • SalonLab Customizer
    Mindannyiunk haja teljesen egyedi, és mostantól a hajápolás is az lehet – a szalonban és otthon is! Annak érdekében, hogy a lehető leginkább személyre szabott terméket biztosíthassa az adott személy hajminősége alapján, a SalonLab Customizer a helyszínen készíti el a begyűjtött adatokból a teljesen egyénre szabott hajápolási termékeket. A Customizer szabadalmasított gyártási folyamatot alkalmaz az egyéni hajápolási megoldás összeállításához és elkészítéséhez. Gombnyomással alapanyagok és illatanyagok százai keverhetők ki a helyszínen és adagolhatóak szalon méretű kiszerelésbe vagy otthoni hajápolásra szánt kisebb flakonokba, melyekre a SalonLab Customizer egyéni címkét is nyomtat.

A jövő szalonjának úttörője

„A Schwarzkopf SalonLab digitális ökorendszer bemutatásával újradefiniáljuk azt, hogy a fodrászok és vendégeik hogyan élik meg a szépséget a szalonban. Ezzel egyidőben most alapozzuk meg az adat alapú, vendégek visszajelzésein és haj tulajdonságain alapuló üzleti modelleket, melyek új erőviszonyokat teremtenek a piacon” – mondta Dr. Nils Daecke, a Henkel Beauty Care Digitális Marketing igazgatója.

„Ahhoz, hogy mindig egy lépéssel előrébb tartsunk, és hogy az egyre kifinomultabb vendégkör szükségleteit teljesíteni tudjuk, teljes el kell köteleződnünk partnerünk, a fodrász felé. A SalonLab segítségével olyan megoldást teremtünk, amely ténylegesen egyénre szabott megoldások és szolgáltatások adhat partnereink számára” – tette hozzá Stefan Sudhoff, a Henkel Beauty Care Hair Professional vezetője.

A SalonLab-ot a Henkel Beauty Care tudósai és hajspecialistái fejlesztették, több mint 120 évnyi hajápolási tapasztalat, kutatás és vendég visszajelzés alapján állították össze a saját algoritmusokat. Az ötletet és a technológiát egy vezető technológiai vállalat, az iconmobile segítségével sikerült életre kelteni.

„Izgatottak vagyunk, hogy az iparág egyik legjobb partnerével, az iconmobile-lal dolgozhatunk együtt ennek az ökorendszernek a létrehozásában, amely kombinálja technológiai tudásukat a mi tapasztalatainkkal a hajápolás, elemzés és a termékek tudományában” – mondta Thomas Foerster, a Henkel Beauty Care Kutatási és Fejlesztési igazgatója.

A hajápolási technológiában új korszakot teremtő SalonLab 2018-ban kerül bevezetésre az USA és Európa egyes Schwarzkopf Professional fodrász szalonjaiban.


A CES® a Consumer Technology Association (CTA)™ bejegyzett védjegye.
További információkért, sajtóanyagokért és fotókért látogasson el a www.henkel.com/SalonLab weboldalra vagy www.schwarzkopfpro.com/salonlab angol nyelvű honlapunkra.
CES® 2018 demók és videókért írhat email-t a következő címre: henkel@pprww.com.

Sajtóközlemény (135,1 KB)

A haj belső állapotát és színét elsőként hajtőtől hajvégig mérő csatlakoztatott eszközzel, amely emellett teljesen egyéni termékeket és szolgáltatásokat tud nyújtani, a Schwarzkopf Professional SalonLab a jövő hajszalonjainak úttörője.

A SalonLab Consultant Applikáció az elemzés során segíti a fodrászt, kijelezve az adott vendég hajdiagnosztikai eredményeit és lehetővé teszi az egyénre szabott színkonzultációt a legújabb augmented reality (kiterjesztett valóság) technológián keresztül.