A „TechCsajok” rendezvénysorozatot idén második alkalommal szervezte meg a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara a Henkel vezetésével és több német nagyvállalat közreműködésével.
Activate external content
When clicking the button below external content will be loaded which involves transfer of personal data (e.g. IP address) to external servers. This may involve that cookies are set by the external content provider. Please see Data Protection Statement for further information.
Deactivate loading external content from YouTube.
A május 14-17-ig tartó roadshow célja az volt, hogy népszerűsítse a műszaki és természettudományi területeket a középiskolás lányok körében, mert a műszaki szakemberekre szüksége van a gazdaságnak, ilyen végzettséggel a lányok számos karrierlehetőség közül válogathatnak. Emellett a munkaerőhiány ezeken a területeken is kihívások elé állítja a munkaadókat, miközben a műszaki területeken még mindig alacsony a női szakemberek aránya.
Az ország négy nagyvárosát (Békéscsaba, Budapest, Debrecen, Pécs) érintő rendezvénysorozat minden állomásán a Henkel, a BASF, az ELMŰ, a HAUINI és számos más német vállalat mellett hazai vállalatok is felvonultak. Változatos standokkal, interaktív bemutatókkal, digitális játékokkal és egyéb szórakoztató, robotikai eszközökkel mutatták be a fiataloknak, hogy milyen sokszínű a mai, modern vállalatok műszaki-termelési területe és termékpalettája. A sikeres négy napos roadshow alatt összesen 41 kiállító cég mutatozott be és közel 1300 tanulót értünk el.
A Henkel standján mindegyik helyszínen hatalmas volt az érdeklődés: a ragasztás technológiák területét szemléltetve lehetett UV ragasztással üvegvázát készíteni, vagy pillanatragasztókkal kártyavárat építeni és hűtőmágnest ragasztani. Kiemelten nagy népszerűségnek örvendett az hajtincsfestés, ahol kiválasztva a tetsző színt a lányok önállóan saját maguknak megfesthették az elvihető hajtincseket. Nagyon izgalmasnak és szórakoztatónak bizonyult az illat teszt, a Henkel termékek felismerése csupán illatuk alapján. Természetesen minden lány, aki részt vett a stand aktivitásain, kis Henkel csomagot kapott, melyben apró mintatermékeken kívül a látottakról és hallottakról elméleti tudást is magával vihetett nyomtatott formában.
A rendezvényt még hitelesebbé tette az a pódiumbeszélgetés, ahol sikeres női vállalatvezetők, vegyészek, vagy éppen frissen végzett mérnök hallgatók számoltak be arról, ők hogyan kerültek a műszaki, természettudományi pályára, mi motiválta őket, milyen változatos feladatokkal, kihívásokkal találkoznak nap mint nap. Tapasztalataikat megosztva ösztönzőként hatottak a jelenlévőkre.
„Minden felelős vállalatvezető feladata részt venni a szakmai utánpótlás fejlesztésében és karrier lehetőségek biztosításában. Ennek érdekében fontos közvetlen kapcsolatot kiépíteni a diákokkal minden lehetséges fórumon. A fejlődés motorja az innovációkban rejlik és ehhez elengedhetetlen a műszaki szaktudás. A tudomány nem válogat a nemek között, a tudás mindenkié. Nyitottnak kell lennie a felnövekvő nemzedéknek és meg kell ragadnia a jövőben rejlő lehetőséget, melyet az innovatív technológiák határoznak meg” – mondta Dr. Fábián Ágnes ügyvezető igazgató, a Techcsajok rendezvénysorozat békéscsabai helyszínének házigazdája.
További információk a rendezvénysorozatról: techcsajok.hu
A Német‐Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamaráról (DUIHK) A DUIHK a német gazdaság hivatalos magyarországi képviselője és mintegy 900 tagvállalatával az ország legnagyobb bilaterális vállalati szövetsége. Alapítására 1993‐ban került sor, legfontosabb feladata a magyar‐német gazdasági kapcsolatok előmozdítása. A DUIHK a közvetlen vállalati kapcsolatok platformja, átfogó, gyakorlatorientált szolgáltatásokat és információkat nyújt a cégeknek külpiaci tevékenységükhöz, képviseli tagjai érdekeit és közreműködik az üzleti környezet folyamatos fejlesztésében. A DUIHK a világ mintegy 90 országában, több mint 130 városban működő német külkereskedelmi kamarai hálózat (AHK) tagja, valamint a Bajor és a Szász Szabadállam hivatalos magyarországi képviselője.