2019.02.21.  Düsseldorf / Németország

A Henkel nyereséges növekedést mutatott a 2018-as pénzügyi évben

A Henkel jó szerves árbevétel-növekedést ért el, komoly nyereséggel, profittal és cash flow-val

  • 19,9 milliárd eurós árbevétel: 1,1 milliárd eurós negatív devizahatásokkal; a szerves növekedés + 2,4%
  • A korrigált üzemi eredmény (EBIT)1: + 1,0% 3.496 millió euró
  • További EBIT marzs1 javulás: +30 bázispont 17,6%-ra
  • Elsőbbségi részvények hozama (EPS)1: + 2,7%-tól 6,01 euróig, állandó árfolyamon +7%
  • A szabad cash flow erős növekedése: +12,7% 1.917 millió euróra
  • Eddigi legmagasabb osztalék2 fizetés: +3,4% 1,85 euró / elsőbbségi részvény
  • Nagyon jó előrelépés a stratégiai prioritások végrehajtásában
  • A növekedési kezdeményezések kiemelik a nyereséges növekedés iránti elkötelezettséget

„2018-ban tovább folytattuk a nyereséges növekedést a Henkelnél. Jó szerves növekedést értünk el, új csúcsokat meghódítva nyereségben és jövedelmezőségben. Jelentősen növeltük a szabad cash flow-t is. Ugyanakkor jelentős negatív árfolyamhatásokkal valamint a közvetlen anyagárak emelkedésével kellett szembenéznünk. A jó üzleti teljesítményt újra a sikeres márkáknak és az innovatív technológiáknak köszönhettük, vezető pozíciókat töltöttünk be a vonzó piacokon és kategóriákban. Nyereséges növekedésünket kiegészítettük az ipari és fogyasztási cikkek üzletágainak felvásárlásaival. Fenntartottuk fegyelmünket a költségek tekintetében, és folyamatosan javítottuk hatékonyságunkat” – mondta a Henkel igazgatóságának elnöke, Hans Van Bylen.

„Jelentős előrehaladást értünk el stratégiai prioritásaink megvalósításában 2020-ig, és azon túl. Sikeresen megvalósítottuk a kulcsfontosságú stratégiai kezdeményezéseinket, és tovább javítottuk versenyképességünket. Célunk további növekedési lehetőségek felkutatása, főként a fogyasztási cikkekkel kapcsolatos üzletágainkban, valamint vállalatunk digitális átalakításának folytatása, januárban bejelentettük, hogy 2019-től kezdődően évente mintegy 300 millió euróval fogjuk növelni ez irányú befektetéseinket. Közép- és hosszú távú pénzügyi ambíciónk megerősíti elkötelezettségünket a fenntartható nyereséges növekedés és a vonzó megtérülés mellett” – tette hozzáa Hans Van Bylen.

Kilátások 2019-re

A Henkel 2019-től kezdődően várhatóan 2-4 százalék közötti szerves árbevétel-növekedésre számít a folyó pénzügyi évben, a megemelt növekedési befektetések miatt. A korrigált EBIT marzs tekintetében a Henkel 16-17 százalékos tartományt vár, valamint 5% körüli korrigált EPS-fejlődést az előző évhez képest állandó árfolyamon.

Értékesítés és bevételek 2018-ban

A 2018-as pénzügyi év árbevétele némileg csökkent, 0,6%-kal 19.899 millió euróra. A devizaárfolyamok általános negatív hatása mintegy 1,1 milliárd euró, illetve -5,4% volt az értékesítést tekintve. Az értékesítés 4,8 százalékkal nőtt, beleértve a devizaárfolyamok hatását. A felvásárlások és felszámolások 2,4%-át tették ki az értékesítés növekedésének. A szerves árbevétel, amelybe nem tartoznak bele a valutahatások és a felvásárlások/befektetés megszüntetések eredményei, jó színvonalat jelentő, 2,4 százalékos növekedést mutattak.

Az Adhesive Technologies üzletág 4,0 százalékos erős szerves árbevétel-növekedést ért el. A Beauty Care üzletág szerves árbevétel-növekedése 0,7 százalékkal volt alacsonyabb az előző évhez képest. A Laundry & Home Care jó színvonalat jelentő, 1,9 százalékos szerves árbevétel növekedésről számolt be.

A feltörekvő piacok ismét erős, 6,3 százalékos szerves árbevétel-növekedést értek el. Az érett piacok némileg negatív, -0,4 százalékos szerves árbevétel teljesítményt mutattak.

Az értékesítés minden régióban szervesen nőtt, kivéve Észak-Amerikát. Nyugat-Európában az értékesítés pozitív szerves árbevétel-növekedést mutatott, 0,3 százalékkal. Kelet-Európában a szerves árbevétel 7,6 százalékkal nőtt. Afrika/Közel-Kelet11,3 százalékos szerves árbevétel-növekedést jelentett. Észak-Amerikában az árbevétel szervesen 1,0 százalékkal volt alacsonyabb az előző évinél. Ezt a Henkel észak-amerikai fogyasztási cikkek üzletágának 2018 elején történt szállítási nehézségei okozták. Az Adhesive Technologies üzletág erős teljesítményt mutatott fel, és a Professional Hair Care üzletág is jelentős növekedést ért el ebben a régióban. Latin-Amerika 9,3 százalékos szerves árbevétel-növekedést jelentett, az ázsiai-csendes-óceáni térségben pedig az árbevétel 0,9 százalékkal nőtt.

A korrigált üzemi eredmény (EBIT) 1,0%-kal, 3.496 millió euróra javult, ami a Henkel számára új csúcs.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT) 0,3 százalékponttal 17,6 százalékra emelkedett. Ez is egy új csúcs a vállalat számára.

A pénzügyi eredmény -65 millió euró lett a 2017-es pénzügyi évben tapasztalt -67 millió euró3-hoz képest.

A korrigált nettó eredmény 2,8 százalékkal, 2.604 millió euróra nőtt a nem ellenőrzött kamatok utáni évben (2017: 2.534 millió euró).

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) 2,7 százalékkal, 5,85 euróról 6,01 euróra nőtt. Állandó árfolyam mellett az EPS növekedése elérte a 7 százalékot.

Az Igazgatóság, a Felügyelő Bizottság és a Közgyűlés 2019. április 8-án javasolni fogja az éves közgyűlésnek az osztalék 3,4 százalékos növelését 1,85 euróra (előző év: 1,79 euró). A javasolt osztalék törzsrészvényenként 1,83 euró, ami 3,4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest (1,77 euró). Ez lenne a vállalat történetében a legmagasabb osztalékfizetés, és 30,9 százalékos kifizetési aránynak felel meg.

A nettó forgótőke árbevételhez viszonyított 5,1 százalékos aránya az év folyamán rmegfelelő javulást mutat, különösen a második félévben, majdnem elérve az előző év azonos időszakának értékét (4,8 százalék).

A nettó pénzügyi pozíció -2.895 millió euróval zárta az évet (2017. december 31. -3.222 millió euró3 ). A változás az előző év végéhez képest elsősorban az erős szabad cash-flow alakulásának köszönhető.

Üzletágak teljesítménye

Az Adhesive Technologies üzletág erős, 4,0 százalékos szerves árbevétel növekedést ért el a 2018-as pénzügyi évben. Nominálisan az árbevétel 0,2 százalékkal 9.403 millió euróra nőtt. A korrigált üzemi (üzleti) eredmény 1,6 százalékkal 1.761 millió euróra nőtt. A kiigazított árbevétel 0,2 százalékponttal nőtt, elérve a 18,7 százalékot.

A Beauty Care üzletág szerves árbevétel teljesítménye a 2018-as pénzügyi évben -0,7 százalékkal enyhén negatív volt. Nominálisan az árbevétel 2,1 százalékkal 3.950 millió euróra nőtt. A korrigált üzemi (üzleti) eredmény 1,6 százalékkal 675 millió euróra nőtt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés némileg elmaradt az előző évhez képest, 17,1 százalékot elérve.

A Laundry & Home Care üzletág üzletág jó, 1,9 százalékos szerves árbevétel növekedést ért el a 2018-as pénzügyi évben. Nominálisan az árbevétel 6.419 millió eurót ért el az előző évi 6.651 millió euró után. A korrigált üzemi (üzleti) eredmény 0,7 százalékkal, 1.162 millió euróra csökkent. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés erős, 0,5 százalékpontos növekedést mutatott, és elérte a 18,1 százalékot.

Komoly előrelépések 2018-ban a stratégia végrehajtása terén

„A Henkel hosszú távú stratégiát tűzött ki maga elé: Fenntartható nyereséges növekedést akarunk elérni. A Henkel 2020+ programmal négy stratégiai prioritást határoztunk meg 2020-ra és azon túlra: a növekedés ösztönzése, a digitalizálás felgyorsítása, az agilitás és az alapok növelése. Az elmúlt két évben nagyon jó előrehaladást értünk el, és sikeresen megvalósítottuk a kulcsfontosságú stratégiai kezdeményezéseket” – mondta Hans Van Bylen.

2018-ban a Henkel világszerte folytatta számos projekt és kezdeményezés megvalósítását a növekedés további ösztönzésére. A rendszeres, mélyreható kapcsolattartás, valamint a Henkel ipari és fogyasztói üzletága ügyfeleivel folytatott szoros együttműködés kulcsfontosságú szerepet töltött be a sikerben.

Különös figyelmet fordítottunk az innovációs ciklusok felgyorsítására és az innovációs idők lecsökkentésére az új piaci trendek és az ügyfelek igényeinek gyorsabb kezelése érdekében. A Henkel jó eredményeket ért el az innovációs folyamatok javításában, ami magas innovációs rátákat eredményezett, valamint az első év árbevételének növekedését az innovációknak vagy az első tíz innovációnak köszönhetően.

A Henkel további haladást ért el a felvásárolt vállalkozások integrációjában, számos új vállalatot vásárolt fel, amelyek erősítik a versenyképességet és kiegészítik az ipari és fogyasztói üzletek portfólióját.

Az új növekedési források megragadása érdekében a Henkel Corporate Venture Capital szervezete továbbra is új technológiákba, anyagokba, alkalmazásokba, üzleti- és szolgáltatási modellekbe fektetett be, csakúgy, mint start-upokba és egyéb kockázati alapokba. A Henkel azt tervezi, hogy 2017 és 2020 között mintegy 150 millió eurót fektet be kockázati tevékenységekbe. 2018 végére ennek az összegnek a fele már befektetésre került, vagy a befektetésről már döntés született.

A Henkel jó eredményeket ért el a vállalat digitális átalakításában. 2018-ban a digitális értékesítés csoport szinten két számjegyű növekedési rátával szervesen nőtt, melyet a fogyasztási cikkekkel kapcsolatos üzleti területek több mint 30 százalékos szerves növekedése eredményezett. A Henkel további pénzeket fektetett a gyáraiba, hogy kihasználja az Ipar 4.0 potenciálját. Ez lehetővé teszi a termelési helyszínek és folyamatok optimális vezetését, ami jobb minőséget, jobb hatékonyságot és nagyobb fenntarthatóságot eredményez.

Létrehoztunk egy digitális tanácsadó testületet (Digital Advisory Board), amelyben neves iparági szakértők adnak tanácsokat az igazgatóságnak a digitális átalakítási folyamattal kapcsolatban.

A Henkel X belső és külső platformként indult a Henkel digitális átalakításának felgyorsítására. A Henkel egy egyedülálló mentorálási hálózatot hozott létre, amely mintegy 150 külső mentorból áll, köztük vállalat alapítókból, digitális szakértőkből és véleményformálókból, annak érdekében, hogy támogassák a digitális projektekkel és kezdeményezésekkel foglalkozó munkatársakat és tanácsokat adjanak nekik. Ezt a belső és külső tevékenységek széles skálája egészíti ki, hogy tovább fejlessze a digitális képességeket és az egész szervezet képzettségét.

A digitális átalakítás a Henkel stratégiai prioritásához kapcsolódik, növelve az agilitást az egész szervezetben. 2018-ban a Henkel továbbra is támogatta az alkalmazottak és csapatok vállalkozói szellemét, ösztönözte a változásra való nyitottságot, optimalizált munkafolyamatokat, átláthatóbb kommunikációt vezetett be és tovább folytatta az egyéni döntéshozatal ösztönzését.

A növekedés finanszírozására irányuló stratégiai prioritás részeként a Henkel továbbra is a költségszabályozásra és a hatékonyságra összpontosít. Ebben a tekintetben a vállalat négy kezdeményezésre összpontosít. 2018-ban a Henkel a teljes vállalatra sikeresen kiépítette a ONE!ViEW és a Net Revenue Management kezdeményezéseit. A Henkel integrálta globális supply chain tevékenységét (ONE!GSC) valamint folytatta shared service folyamatai optimalizálását hozzájárulva a hatékonyság javulásához. E kezdeményezésekkel a vállalat várhatóan 2020-tól több mint 500 millió eurónyi éves nyereséget ér el. 2018-ban a Henkel már több mint 50 százalékát realizálta a megcélzott teljes hatékonysági eredménynek.

Elkötelezettek vagyunk a hosszú távú fenntartható nyereséges növekedés iránt

„2018 jó év volt a Henkel számára. A jelentős devizaproblémák és az emelkedő közvetlen anyagárak ellenére jó szerves árbevétel-növekedést értünk el, erős nyereséggel, jövedelmezőséggel és cash flow-val. Nagyon jó előrehaladást értünk el stratégiai prioritásaink megvalósításában, és tovább javítottuk versenyképességünket. Meggyőződésünk, hogy a Henkelnek jó kilátásai vannak a jövőre. Világos stratégiánk van és ambiciózus célokat tűztünk ki. A márkákba, technológiákba, innovációkba és digitalizációba történő fokozott befektetéseinkkel hangsúlyozzuk elkötelezettségünket a fenntartható jövedelmező növekedés megvalósítása iránt” – összegezte Hans Van Bylen.


A jelen dokumentum a jövőre vonatkozó állításokat tartalmaz, amelyek a Henkel AG & Co. KGaA vállalati vezetősége jelenlegi becslésein és feltételezésein alapszanak. A jövőre vonatkozó állításokat olyan és hasonló szavakkal fejezzük ki, mint a vár, szándékozik, tervez, jósol, feltételez, vél, becsül, számít. Az ilyen állítások semmiképpen sem értelmezendők úgy, hogy azok garanciát jelentenének az általuk kifejezett várakozások pontos teljesülésére. A Henkel AG & Co. KGaA és kapcsolt vállalkozásainak jövőbeli teljesítménye és tényleges eredményei számos kockázat és bizonytalanság függvényei, és így jelentősen eltérhetnek a jövőre vonatkozó állításoktól. Sok ilyen tényezőre nincs befolyása a Henkelnek, és ezek előre nem becsülhetők fel pontosan, mint például a későbbi gazdasági környezet, vagy a versenytársak és más piaci szereplők tevékenysége. A Henkel nem tervezi és nem vállalja, hogy a jövőre vonatkozó állításait frissítse.

1 Az egyszeri díjakhoz/nyereségekhez igazítva, valamint a szerkezetátalakítási díjakhoz
2 Javaslat a részvényesek részére az éves közgyűlésen 2019. április 8-án
3 Az előző év adatai módosultak (főként az IFRS szerinti számviteli irányelvek változása miatt)

Sajtóközlemény (1,41 MB)
Lars Witteck Henkel Head of External Communications Headquarters, Düsseldorf/Germany +49-211-797-2606 press@henkel.com Névjegy letöltése Hozzáadás Saját tartalomhoz
Wulf Klüppelholz Henkel Head of Media Relations Headquarters, Düsseldorf/Germany +49-211-797-1875 press@henkel.com Névjegy letöltése Hozzáadás Saját tartalomhoz
Jennifer Ott Henkel Corporate Media Relations Headquarters, Düsseldorf/Germany +49-211-797-2756 press@henkel.com Névjegy letöltése Hozzáadás Saját tartalomhoz
Hanna Philipps Henkel Corporate Media Relations Headquarters, Düsseldorf/Germany +49-211-797-3626 press@henkel.com Névjegy letöltése Hozzáadás Saját tartalomhoz