2020.11.11.  Budapest

Be#ProNature

Tiszta otthon, tiszta bolygó!

  • A jól ismert és megbízható márkák környezettudatos kínálatban is elérhetők
  • Fenntartható formula és csomagolás: természetes eredetű összetevők és újrahasznosított műanyag, papír valamint 50%-ban Social Plastic® használat
  • Társadalmi szerepvállalás: 5 millió forint támogatás a 10 millió Fa Alapítványnak

A Laundry & Home Care üzletág új normákat állít fel az innováció és a fenntarthatóság ötvözésével. Termékfejlesztéseivel folyamatosan arra törekszik, hogy fogyasztóik mindennapjait megkönnyítsék. Kiváló példa erre a ProNature termékcsalád, mely a megbízható Henkel márkák bizonyítottan jó minőségű tisztítási teljesítményét kínálja még fenntarthatóbb módon, ezzel elnyerve a fogyasztók széles körének tetszését.

A ProNature szortiment már nyolc, Clin, Bref, Pur és Somat márkaterméket tartalmaz. A termékcsalád több fenntartható összetevő felhasználásával készül*. Ezenkívül a termékek műanyag csomagolása (kivéve kupak) újrahasznosított műanyagból készül és Social Plastic®-ot** tartalmaz. A Somat ProNature doboza, valamint Bref ProNature WC frissítők hátlapja 100%-ban újrahasznosított papírból előállított. Ez csupán néhány oka annak, hogy a ProNature termékek az „Ecolabel” címkét is magunkon viselik (kivéve a Bref ProNature WC frissítők).

„A fenntarthatóság nélkülözhetetlen része tevékenységünknek, és a fő fenntarthatósági trendek kulcsfontosságú részét képezik innovációs stratégiánknak. Nagyon fontos számunkra, hogy innovatív megoldásaink fenntarthatóak legyenek és hosszú távon pozitív környezeti hatásokat érjenek el. A ProNature koncepció értékes szerepet játszik abban, hogy a Henkel elérje ambiciózus fenntarthatósági céljait. Sőt, a ProNature termékek újabb lépést jelentenek a 2025-ös csomagolási stratégiánk és céljaink megvalósítása érdekében” – hangsúlyozza Lukáš Hájek, Henkel Magyarország Laundry & Home Care üzletág igazgató.

Társadalmi szerepvállalás: 5 millió forint támogatás a 10 millió Fa Alapítványnak

Fenntartható és felelősségteljes fellépés jellemzi a ProNature termékcsalád és a 10 millió Fa Alapítvány együttműködését. A ProNature termékek és a fogyasztók bevonásával zajló kampány keretén belül 1000 darab fa ültetése valósul meg országszerte a következő hónapokban.

„Idén november 7-én az Élet Napján vette kezdetét a 10 millió Fa egyik legnagyobb őszi ültetési szezonja. Miért ültetünk? Mert a légkörben szaporodó széndioxid miatt globális felmelegedés zajlik. A klímaváltozással kapcsolatos legfrissebb tudományos eredmények is azt igazolják, hogy a faültetéssel lehet leggyorsabban válaszolni a kialakult helyzetre. Nem ülhetünk ölbetett kézzel, tennünk kell valamit: egyénenként és nagyobb ívű összefogással egyaránt” – mondta Bojár Iván András, a 10 millió Fa Alapítvány alapítója.

A faültetés és az erdősítés nemzetközi kutatásokban is gyakran felmerül, mint a klímaválság egyik záloga, hiszen a szárazföldi ökoszisztémák közül az erdők tárolják a legtöbb szenet, árnyékot adnak, levegőt tisztítanak, hűtik a környezetüket, egyfajta természetes légkondicionálóként működnek. Világszerte több faültető közösség dolgozik a bolygó újrazöldítésén, hazánkban az egyik legnagyobb a 10 millió Fa Alapítvány.

A több mint egy éve alakult 10 millió Fa közösség mára közel 150 településen van jelen és már 50 ezer fát elültettek mintegy 1,2 milliárd forint értékben közösségi finanszírozásból, elhivatott önkéntesekkel. „Hisszük, hogy a vállalatokkal történő együttműködésekből, a Henkellel való partnerségünkből olyan gyümölcsöző eredmények születnek, amelyek gyorsabban közelebb vihetnek bennünket a legfőbb cél eléréshez, a tízmillió új fa elültetéséhez“– tette hozzá az Alapítvány elnöke.


Tudjon meg többet a Henkel fenntarthatósági törekvéseiről és a ProNature termékekről.
Ismerje meg a 10 millió Fa Alapítvány munkáját is.


*összehasonlítva a standard Henkel termékválasztékkal
**Social Plastic®: A Henkel immár három éve – mint az első globális fogyasztási cikkeket gyártó vállalat – partnerségre lépett a Plastic Bank szociális vállalkozással. A közös cél az óceánok műanyagszennyezésének csökkentése és egyúttal új lehetőségek teremtése a szegénységben élők számára, különösen azokban az országokban, amelyekben nincs hulladékgazdálkodási infrastruktúra. A helyi lakosság visszaviheti az összegyűjtött műanyag hulladékokat az erre kialakított gyűjtőpontokra, és pénzre, árukra vagy szolgáltatásokra cserélheti azokat. Ezzel a műanyag óceánokban jutása jelentősen csökken, és egyidejűleg új érték jön létre. Ez a műanyaghulladék Social Plastic®-ként újrafeldolgozva kerül vissza a műanyagcsomagolás gyártásba.

A ProNature szortiment már nyolc, Clin, Bref, Pur és Somat márkaterméket tartalmaz

A ProNature termékcsalád és a 10 millió Fa Alapítvány együttműködésével, valamint a fogyasztók bevonásával zajló kampány keretén belül 1000 darab fa ültetése valósul meg országszerte a következő hónapokban

Az ezer db fa közül elsőként három, a budapesti Nemzeti színház előtti sétányon kapott helyett. Az ültetésben segítő csapat: Mészáros András, a Centrál színház színésze, Pokorny Lia, a 10 millió Fa nagykövete, Váradi Hanga és Váradi Zsolt, önkéntes, Dr. Aszalós Réka, a 10 millió Fa erdőökológusa, Hervai Franciska, a 10 millió Fa főkoordinátora, Bojár Iván András, a 10 millió Fa alapítója és Ferkó Andrea, a 10 millió Fa önkéntese