Több mint három évtizede, pontosan 35 éve jelent meg a magyar piacon a Henkel. A vállalat 1987-es piacra lépése óta két magyarországi gyárával kiemelkedő szerepet tölt be a régió ellátásában. Az évforduló egy másik mérföldkövet is hozott magával: a vállalat új székhelyen folytatja a munkát, és történetében először az üzletágak és a különböző funkcionális területek együtt, egy fedél alatt fognak működni. A költözést a cég dolgozói létszámának dinamikus növekedése, a változó munkavállalói igények, a piaci trendek, illetve a vállalat fenntarthatóság melletti elkötelezettsége is indokolta.
Több szempontból is fontos mérföldkövet jelent a Henkel Magyarország számára a 2022-es év. A magyar leányvállalat 35 éves jubileumának méltó megkoronázása, hogy régi törekvését megvalósítva a vállalat idén ősztől új helyszínen, a Millennium Gardensben az újonnan megalakult Consumer Brands, illetve az Adhesive Technologies, a Schwarzkopf Professional és a funkcionális területek egy fedél alá integrálásával működik tovább. A Henkel Magyarország Kft. a közép-kelet-európai régió első Henkel-vállalataként jött létre és van jelen 1987 óta Magyarországon. A Henkel két gyárat működtet Magyarországon: a körösladányi Laundry & Home Care gyára a vállalat közép-kelet-európai régiójának egyik legjelentősebb kompetenciaközpontja, ahol mosó- és háztartási tisztítószereket állítanak elő, illetve a 14,7 millió eurós beruházással létrejött környei gyárat, amelyet 2012-ben adták át. Itt multitechnológiai ragasztóanyagok készülnek ipari és lakossági felhasználásra, hazai és export piacra. A Henkel fontos munkáltató is: 715 főt alkalmaz, míg két gyárában 460 munkatársat foglalkoztat.
„A Henkel Magyarország az elmúlt 35 évben folyamatosan és dinamikusan fejlődött. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a magyar leányvállalat két gyárával együtt továbbra is meghatározó szerepet tölt be a régióban. A fejlődéssel az is együtt jár, hogy a munkatársaink száma is dinamikusan nő. Ez a növekedés, vállalatunk fenntarthatóság iránti elkötelezettsége és a munkaerőpiaci elvárások, trendek indokolják, hogy új székházban folytassuk a munkát, ezzel is támogatva és segítve üzletágaink, funkcionális területeink és a Schwarzkopf Professional Akadémia működését és sikerességét.” – mondta Dr. Fábián Ágnes a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatója.
A Henkel az eddigi budai bázisát maga mögött hagyva a főváros egyik legfrekventáltabb belvárosi részén található Millennium Gardens irodaházba költözött. A Henkel partnere a magyarországi irodaházprojektben a CBRE nemzetközi kereskedelmi ingatlantanácsadói ügynökség, valamint a TriGranit ingatlanfejlesztő vállalat.
„A Henkel-konszern egy családi vállalkozás alapjaira épült. A családi hagyományokhoz hűen, értékeinket generációról generációra adjuk tovább. Új környezetünk igazi modern, inspiráló tér. Közösségi tereink lehetővé teszik, hogy generációk találkozzanak és dolgozzanak együtt projekteken, tapasztalatot cseréljenek, inspirálják egymást elősegítve, hogy új ötletek születhessenek, és jobban megértsük partnereinket, ügyfeleinket” – tette hozzá Gera Csilla, a Henkel Magyarország HR vezetője.
A modern irodába való továbblépés gondolata egybecseng a Henkel Magyarország által szervezett From past to future rendezvénysorozattal, amely a fontos mérföldkőhöz való érkezést ünnepli. A régi, Dávid Ferenc utcában található irodaháztól május végén egy nagyszabású, főzéssel egybekötött csapatépítő búcsúpartival köszöntek el, amelyre nem csupán a cég jelenlegi, hanem azok a nyugdíjas kollégák is meghívást kaptak, akik hosszú időt töltöttek a cégnél, méltóképpen lezárva az eltelt három és fél évtizedet. Az esemény különleges díszvendége, Fekete István, a Henkel Magyarország volt ügyvezető igazgatója volt, aki a cég fejlődésére reflektált. A fenntarthatóság a Henkel Magyarország minden tevékenységében tükröződik, így a belső rendezvényeken is. A dolgozók által készített főtt ételt a Budapest Bike Maffia civil szervezet juttatta el a Budapest környéki rászorulóknak.
„A Henkel Magyarországnál természetes, hogy másokra is gondolunk. Nagyon örülünk, hogy CSR-ötletünk, miszerint támogatjuk a rászorulókat, különösen egy ilyen nehéz időszakban, amit a világ most él, a Budapest Bike Maffiával való nagyszerű együttműködésnek köszönhetően megvalósulhatott. Szívmelengető volt nézni, ahogy egykori kollégáink felfrissítették a Dávid Ferenc utcában szerzett emlékeket, és sok érdekes történetet hallgathattunk meg. Az esemény összekötötte a régit az újjal és a jótékonysággal. Ez egy példaértékű alkalom volt a múltból a jövőbe vezető utunkon" – tette hozzá Dispiter Dorottya, a rendezvény társszervezője, és a Henkel Magyarország vállalati kommunikációs szakértője.
A fenntarthatóság és a CSR-elemek nemcsak a rendezvényen, hanem a vállalat működésében is fontos szerepet játszanak.
„Nagy büszkeséggel tölt el, hogy olyan cégnél dolgozhatok, ahol a Fenntarthatóság és a CSR témái évtizedes múltra tekintenek vissza és azóta is folyamatosan nyomon követhetjük fejlődésünket, valamint egyre jelentősebb ráhatásunkat a körkörös gazdaság előmozdítására és a klímavédelemre. Ehhez a Henkel nem csak globálisan, de helyileg Magyarországon is hozzá tud járulni, mindkét magyar gyárunk 100%-ban megújuló forrásból származó energiafelhasználásával, a Magyarországon forgalomba hozott Social Plastic® csomagolásban lévő termékeinkkel, hazai használt műanyag-gyűjtési promócióinkkal, vagy akár a Henkel Magyarországnál zajló önkéntességi programokkal. Ezek pedig mind-mind hozzátesznek, hogy előkelő helyezéseket érjünk el globális rangsorokban, és Magyarországon számos Fenntarthatósági és CSR elismerést magunkénak tudjunk” – emelte ki Szak Zsuzsanna, a Henkel Magyarország Beauty Care üzletágának igazgatója, aki a jövőben a Consumer Brands üzletág vezetője lesz.