2025. nov. 6.  Düsseldorf / Németország

Mindkét üzletág pozitív szerves árbevétel-növekedést ért el

Magasabb szerves árbevétel-növekedés a harmadik negyedévben – jelentős volumenbővülés mindkét üzletágnál

  • Csoportszintű árbevétel: 5,1 milliárd euró; szervesen +1,4 százalék
  • Adhesive Technologies: 2,5 százalékos szerves árbevétel-növekedés a volumen és az árak pozitív alakulásával
  • Consumer Brands: 0,4 százalékos organikus árbevétel-növekedés a határozott volumenbővülésnek köszönhetően, a továbbra is mérsékelt fogyasztói kereslet ellenére
  • Erős szerves árbevétel-növekedés Észak-Amerikában, amelyhez mindkét üzletág hozzájárult
  • Az év végére sikeresen lezárult a Consumer Brands területek integrációja
  • Teljes éves előrejelzés: a korábban megadott tartományok változatlanok

A Henkel jelentős árbevétel-növekedést ért el 2025 harmadik negyedévének továbbra is kihívásokkal teli piaci környezetében – a gyengélkedő ipari kereslet és a világszerte visszafogott fogyasztói hangulat ellenére. A vállalatcsoport árbevétele mintegy 5,1 milliárd eurót tett ki, ami 1,4 százalékos szerves növekedésnek felel meg. A csoportszintű bővülést elsősorban az értékesítési volumen kedvező alakulása és a stabil árak támogatták.

„Az előzetes várakozásoknak megfelelően a harmadik negyedévben tovább erősödött az értékesítési lendület. Ennek fő hajtóereje az Adhesive Technologies üzletág volt, ugyanakkor a Consumer Brands üzletág is pozitív szerves árbevétel-növekedést ért el. Regionális szinten különösen kiemelendő Észak-Amerika kedvező értékesítési teljesítménye, amelyben mindkét üzletág növekedése szerepet játszott. Ez egyértelműen visszaigazolja intézkedéseink hatékonyságát” – nyilatkozta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

„Az eredmények a harmadik negyedévben is kedvezően alakultak, miközben következetesen folytattuk befektetéseinket üzletágainkba és márkáinkba. Ezzel párhuzamosan a Consumer Brands területek integrációja is nagyon jól halad, és ahogyan korábban már bejelentettük, az év végéig sikeresen le is zárul. Arra számítunk, hogy a folyó üzleti év végéig legalább 525 millió euró teljes költségmegtakarítást tudunk elérni” – tette hozzá Carsten Knobel.

„Az év egészére vonatkozó kilátásaink változatlanok, bár a kihívásokkal teli globális piacokon továbbra is nagy a bizonytalanság. Számításaink szerint a korrigált EBIT-marzs és az elsőbbségi részvények változatlan árfolyamon számított, korrigált hozama egyaránt a jelenlegi előrejelzési tartományon belül alakul. Ugyanakkor, amennyiben az általános gazdasági környezet az év végéig nem mutat érdemi javulást, a Csoport szerves árbevétel-növekedése várhatóan az aktuális, 1-2 százalékos előrejelzési sáv alsó határán lesz” – folytatta Carsten Knobel.

Értékesítési teljesítmény üzletáganként

Az Adhesive Technologies üzletág jó szerves árbevétel-növekedést ért el a harmadik negyedévben, aminek hátterében elsősorban a Mobility & Electronics, a Craftsmen, valamint a Construction & Professional területek teljesítménye állt. A Consumer Brands üzletág pozitív szerves árbevétel-növekedését elsősorban a globális Hair terület kedvező eredménye támogatta.

Csoportszintű értékesítési teljesítmény

A Csoport árbevétele -6,3 százalékkal, 5147 millió euróra csökkent nominálisan 2025 harmadik negyedévében. A felvásárlások és az eladások -2,9 százalékkal, az árfolyamhatások pedig -4,8 százalékkal mérsékelték az árbevétel alakulását. Szervesen vizsgálva – azaz árfolyam- és portfólióhatások nélkül – az árbevétel 1,4 százalékkal nőtt. Csoportszinten ezt a növekedést a stabil áralakulás és az általánosan kedvező volumentrendek támogatták.

2025 első kilenc hónapjában az árbevétel 15 549 millió euróttett ki, ami -4,6 százalékos nominális csökkenésnek felel meg. Szerves értelemben a vállalat 0,4 százalékos árbevétel-növekedést ért el az árak kedvező alakulásának köszönhetően, a csoportszintű értékesítési volumen enyhe visszaesése mellett.

A harmadik negyedévben elsősorban Észak-Amerika, valamint az IMEA és az ázsiai/csendes-óceáni régiók teljesítménye hajtotta a szerves árbevétel-növekedés motorját. Európában és Latin-Amerikában ezzel szemben szerves árbevétel-csökkenés jelentkezett.

2025 első kilenc hónapjában főként az IMEA és az ázsiai/csendes-óceáni térségek kedvező teljesítménye támogatta a Henkel organikus árbevétel-növekedését.

Az Adhesive Technologies értékesítési teljesítménye

Az Adhesive Technologies üzletág 2708 millió euró árbevételt ért el 2025 harmadik negyedévében, ami -3,3 százalékos nominális csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Szerves alapon – azaz árfolyam- és portfólióhatások nélkül – az árbevétel 2,5 százalékkal nőtt, aminek hátterében a kedvező ár- és volumentrendek álltak. Az árfolyamhatások -4,9 százalékkal, míg a felvásárlások és eladások -0,9 százalékkal csökkentették az árbevételt.

2025 első kilenc hónapjában nominálisan -1,8 százalékkal, 8124 millió euróra csökkent az Adhesive Technologies üzletág árbevétele. Szervesen vizsgálva ugyanakkor az üzletág 1,6 százalékos árbevétel-növekedést ért el.

Az Adhesive Technologies üzletág stabil szerves árbevétel-növekedése a harmadik negyedévben elsősorban a Mobility & Electronics, a Craftsmen, valamint a Construction & Professional területek kedvező teljesítményének volt köszönhető. A Mobility & Electronics terület szerves árbevétele jelentős mértékben, 5,9 százalékkal nőtt. Ezt a fejlődést az Electronics szegmens két számjegyű növekedése, valamint az Industrial szegmens erőteljes bővülése hajtotta. Az Automotive szegmens árbevétele ugyanakkor összességében csökkent a lanyha kereslet miatt. A Packaging & Consumer Goods terület enyhe, -1,1 százalékos szerves árbevétel-csökkenést mutatott. A Packaging szegmensben visszaesés volt tapasztalható, ezzel szemben a Consumer Goods növekedett. A Craftsmen, Construction & Professional terület 2,2 százalékos szerves árbevétel-növekedésről számolt be elsősorban a General Manufacturing & Maintenance erőteljes árbevétel-bővülésének köszönhetően. A Construction terület szintén jó növekedést ért el, és a Consumers & Craftsmen árbevétele is pozitívan alakult. 

Regionális szinten az Adhesive Technologies üzletág enyhe szerves árbevétel-csökkenést könyvelt el Európában a harmadik negyedévben. Míg a Craftsmen, Construction & Professional terület pozitív fejlődést mutatott, addig a Mobility & Electronics, valamint a Packaging & Consumer Goods szerves árbevétel-csökkenésről számoltak be. Ezzel szemben Észak-Amerikában az üzletág jó szerves árbevétel-növekedést produkált, amelynek hátterében elsősorban a Mobility & Electronics, illetve a Craftsmen, Construction & Professional területek teljesítménye állt. Az IMEA régióban az üzletág két számjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el, amelyhez mindhárom terület hozzájárult. A latin-amerikai térségben ezzel szemben szerves árbevétel-csökkenés jelentkezett, amiben mindhárom terület eredménye szerepet játszott. Az ázsiai/csendes-óceáni térségben az üzletág nagyon erős szerves árbevétel-növekedést produkált, amit elsősorban a kínai Electronics szegmens két számjegyű árbevétel-bővülése hajtott.

A Consumer Brands értékesítési teljesítménye

A Consumer Brands üzletág 2402 millió euró árbevételt ért el 2025 harmadik negyedévében, ami -9,5 százalékos nominális csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Szervesen vizsgálva – azaz árfolyam- és portfólióhatások nélkül – az üzletág 0,4 százalékos árbevétel-növekedést ért el az értékesítési volumen bővüléséből eredően. Az árak ugyanakkor enyhén negatívan alakultak. Az árfolyamhatások -4,8 százalékkal csökkentették az árbevételt, míg a felvásárlások és eladások – különösen az észak-amerikai kiskereskedelmi márkák eladása – -5,0 százalékos negatív hatást gyakoroltak az árbevételre.

2025 első kilenc hónapjában 7308 millió euró volt a Consumer Brands üzletág árbevétele, ami nominálisan -7,7 százalékkal marad el az előző év azonos időszakától. Szerves alapon az árbevétel enyhén, -1,0 százalékkal csökkent az alacsonyabb értékesítési volumen miatt.

A Laundry & Home Care árbevétele szerves alapon -1,5 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben, ami részben a kihívásokkal teli piaci környezettel magyarázható. A Laundry Care szegmens árbevétele összességében negatívan alakult. Míg a Fabric Cleaning kategória visszaesett, addig a Fabric Care kategória két számjegyű árbevétel-növekedést ért el. A Home Care terület harmadik negyedévi szerves árbevétel-növekedése ezzel szemben stagnált, ami elsősorban a Dishwashing kategória nagyon erős árbevétel-bővülésének köszönhető. A Hard Surface Cleaner kategória teljesítménye viszont elmaradt az előző évitől.

A Hair üzleti terület nagyon erős, 4,4 százalékos szerves árbevétel-növekedésről számolt be. Mind a Consumer szegmens – azon belül is elsősorban a Hair Styling és a Hair Colorants kategóriák –, mind pedig a Professional szegmens árbevétele lendületesen nőtt. 

Az Other Consumer Businesses terület szerves árbevétele -3,2 százalékkal csökkent, amit elsősorban a Body Care szegmens észak-amerikai és európai gyengélkedése okozott.

Regionális szinten a Consumer Brands üzletág szerves árbevétel-csökkenést regisztrált Európában a harmadik negyedévben. A Hair terület árbevétele stabilan növekedett, míg a Laundry & Home Care negatív tendenciát mutatott. Észak-Amerikában az üzletág összességében jó szerves árbevétel-növekedést produkált, amit elsősorban a Hair terület teljesítménye hajtott. Az IMEA régióban jelentősen nőtt a szerves árbevétel. A latin-amerikai térségben szintén szerves árbevétel-bővülés volt tapasztalható, főként a Hair terület teljesítményének köszönhetően. Az ázsiai/csendes-óceáni régióban pozitív szerves árbevétel-növekedés volt jellemző. Itt is kiemelkedett a Hair üzletág szerves növekedése, míg a Laundry & Home Care teljesítménye elmaradt az előző évitől.

A Csoport nettó eszközállománya és pénzügyi helyzete

A Csoport nettó eszközállományában és pénzügyi helyzetében nem történt lényeges változás a vizsgált időszakban a 2025. június 30-i állapothoz képest.

A Henkel Csoport kilátásai

A Henkel 1,0-2,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár a Csoport szintjén a 2025-ös üzleti évre. Az Adhesive Technologies üzletágnál 2,0-3,0 százalékos, a Consumer Brands üzletágnál pedig 0,5-1,5 százalékos szerves árbevétel-bővüléssel számol a vállalat.

A csoportszintű korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT-marzs) az előrejelzés szerint 14,5-15,5 százalék között alakul. Az Adhesive Technologies üzletág esetében várhatóan 16,5-17,5 százalék, a Consumer Brands üzletág esetében pedig 14,0-15,0 százalék között lesz ez az érték.

Az elsőbbségi részvények változatlan árfolyamon számított, korrigált hozama (EPS) várhatóan alacsonytól magasig terjedő egy számjegyű százalékos tartományban nő.

Ha az általános gazdasági környezet az év végéig nem mutat érdemi javulást, a Csoport és azon belül mindkét üzletág szerves árbevétel-növekedése várhatóan a jelenlegi előrejelzési sáv alsó határán alakul. Ugyanakkor továbbra is arra számítunk, hogy mind a Csoport, mind pedig a két üzletág korrigált árbevétel-arányos megtérülése és elsőbbségi részvényeik változatlan árfolyamon számított, korrigált hozama bőven a jelenleg előrejelzett tartományon belül marad.

Ezen túlmenően az alábbiakra számítunk a 2025-ös év egészére vonatkozóan:

  • Felvásárlások/eladások: alacsony egy számjegyű negatív hatás a nominális árbevétel-növekedésre
  • Külföldi pénznemekben elszámolt árbevétel átváltása: alacsony-közepes egy számjegyű negatív hatás
  • Közvetlen anyagköltség: alacsony-közepes egy számjegyű növekedés az előző év átlagához képest
  • Átszervezési kiadások: 150-200 millió euró
  • Tárgyi eszközökre és immateriális javakra fordított beruházások miatti pénzkiáramlás: 650 és 750 millió euró között

 

Ez a dokumentum olyan kijelentéseket tartalmaz, amelyek a jövőbeni üzleti fejlődésre, pénzügyi teljesítményre és egyéb, a Henkel számára releváns eseményekre vagy fejleményekre vonatkoznak, és amelyek jövőre vonatkozó kijelentéseknek minősülhetnek. A jövőre vonatkozó kijelentéseket olyan szavak használata jellemzi, mint a várakozás, szándék, terv, előrejelzés, hit, becslés és hasonló kifejezések. Ezek a kijelentések a Henkel AG & Co. KGaA vállalati vezetése által tett aktuális becsléseken és feltételezéseken alapulnak. Ezek a kijelentések semmilyen módon nem jelentenek garanciát arra, hogy ezek a várakozások pontosnak bizonyulnak. A Henkel AG & Co. KGaA és leányvállalatainak jövőbeni teljesítménye és ténylegesen elért eredményei számos kockázattól és bizonytalanságtól függnek, és ezért lényegesen eltérhetnek (pozitív vagy negatív irányban egyaránt) a jövőre vonatkozó kijelentésektől. E tényezők közül sok kívül esik a Henkel ellenőrzési körén, és nem lehet őket előre pontosan megbecsülni, mint például a jövőbeli gazdasági környezet, valamint a versenytársak és más piaci szereplők fellépése. A Henkel nem tervezi és nem is vállalja, hogy a jövőre vonatkozó állításait frissítse.

Ez a dokumentum olyan kiegészítő pénzügyi mutatókat tartalmaz, amelyek nincsenek egyértelműen meghatározva az alkalmazandó pénzügyi beszámolási keretrendszerben, és amelyek alternatív teljesítménymutatók lehetnek. Ezeket a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket nem szabad elszigetelten vagy a Henkel nettó eszközállományának és pénzügyi helyzetének, illetve a műveletek eredményei alternatívájaként tekinteni, ahogyan azt a konszolidált pénzügyi kimutatásokban a vonatkozó pénzügyi beszámoló kereteivel összhangban bemutatják. Más vállalatok, amelyek hasonló elnevezésű alternatív teljesítménymutatókról számolnak be vagy írnak le, számíthatják őket eltérően.

Ez a dokumentum kizárólag tájékoztatás céljából készült, és nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy értékpapírok eladására vonatkozó ajánlatnak, illetve vételi ajánlatra vonatkozó felhívásnak.