A Trade Magazin Fenntarthatóság Szimbóluma pályázatának termék és szolgáltatás kategória nyertesei között szerepelnek a Nature Box szilárd samponjai valamint a ProNature termékcsalád.
A Trade Magazin évek óta kiemelten foglalkozik a fenntarthatóság kiterjesztett témakörével a magazin oldalain, valamint eseményein. A tavaly debütált Fenntarthatóság Szimbóluma versenyén idén is olyan cégek és projektek részesültek elismerésben, amelyek hozzájárulnak a klímaváltozás, élelmiszerpazarlás elleni küzdelemhez, a körforgásos gazdasághoz, a karbonlábnyom csökkentéséhez, a hulladékkezelés hatékonyságának növeléséhez, beleértve a környezetbarát csomagolóanyagok jelenlétének növelését.
A három – vállalati, termék és szolgáltatási, személyi – kategóriában meghirdetett megmérettetésre összesen huszonhét pályázat érkezett, amelyek közül a Henkel ProNature termékcsaládja és a Nature Box szilárd samponjai is nyertesként kerültek ki, elismerve hozzájárulásokat egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez.
A Nature Box pozitív, vidám megjelenésben, a „Gondold újra a természetes szépségápolást!” üzenettel hozza a fenntarthatóságot és környezetvédelmet közelebb fogyasztóihoz. A Fenntarthatóság szimbóluma díjat elnyert szilárd samponok csomagolása teljesen műanyagmentes, FSC tanúsítványú, újrahasznosítható papírdoboz felhasználásával készülnek. A szilárd termékek fenntartható és gazdaságos alternatívái a folyékony flakonos samponoknak, hiszen 1db szilárd sampon ~2db 250ml-es samponnak felel meg. A Nature Box összes termékei ECOCERT Cosmos Natural tanúsítvánnyal rendelkezik, legalább 96%-ban* természetes eredetű összetevőket tartalmaznak, vegán formulával. A termékek sikerét bizonyítja, hogy az ECOCERT Cosmos Natural tanúsítvánnyal rendelkező márkák közül a Nature Box a legnagyobb piacrésszel rendelkező hajápolási márka. A fenntarthatóság jegyében a Nature Box flakonos termékek 98%-ban Social Plastic-ból készült újrahasznosított flakonokban** foglalnak helyet a polcokon. A márka elhivatottan támogatja a Plastic Bank szervezetet, melynek Social Plastic® programján keresztül célja a műanyaghulladékok megelőzése és a szegénységben élők élethelyzetének javítása.
*a termék víztartalmát is beleértve
**a kupak, szilárd termékek csomagolásának kivételével
A Henkel Laundry & Home Care üzletága új normákat állít fel az innováció és a fenntarthatóság ötvözésével. Termékfejlesztéseikkel folyamatosan arra törekszenek, hogy fogyasztóik mindennapjait megkönnyítsék. Kiváló példa erre a ProNature termékcsalád, mely a megbízható Henkel márkák bizonyítottan jó minőségű tisztítási teljesítményét kínálja még fenntarthatóbb módon, a „Tiszta otthon, tiszta bolygó” üzenet kommunikálásával. A ProNature termékcsalád több fenntartható és természetes eredetű összetevő felhasználásával készül. Ezenkívül a csomagolás 100%-ban újrahasznosított műanyagot* és kartont, valamint Social Plastic®-ot tartalmaz. A ProNature termékek az Ecolabel** címkét is magukon viselik.
*a flakon kupak és Bref ProNature WC tisztító kivételével (75%rPE)
**Bref ProNature WC illatosító kivételével
Az ünnepélyes díjátadóra, szeptember 22-én az FMCG szakma legnagyobb konferenciáján, az ötnapos Business Days rendezvényen került sor. A Fenntarthatóság Szimbóluma 2021 elismerő okleveleket, Szak Zsuzsanna, Beauty Care üzletág igazgató és Tóth Kinga, Laundry & Home Care Trade marketing menedzser vette át.