2025. dec. 3.

Ceresit – 120 éve az építőipar megbízható partnere

A Ceresit a ragasztástechnológia egyik úttörője, amely folyamatosan megújul, miközben egyszerre képviseli az innovációt, a fenntarthatóságot és a társadalmi felelősségvállalást. A márka évszázados története bizonyíték arra, hogy a minőség és a megbízhatóság időtálló érték.

Az építőipar állandó mozgásban lévő „forgószínpadán” a Ceresit 1905 óta stabil szereplőként kíséri végig a változásokat. A globális márka, amely azóta is folyamatos és fenntartható fejlődésen megy át, a 120 éves múltja során a világ számos országában elérhetővé vált, így többek között Magyarországon is jelen van már több, mint 30 éve. 

Ma a Ceresit az építőipari kivitelezés nélkülözhetetlen partnere, amely megbízható és innovatív segédanyagokat kínál a szakemberek, kivitelezők, tervezők, kereskedők és végfelhasználók számára egyaránt.

Fejlett technológiák

A Ceresit széles termékszortimentje megoldást nyújt az építkezés szereplőinek a burkolást megelőző felület-előkészítéstől az aljzatkiegyenlítő, vízszigetelő, ragasztó- és tömítőanyagokon keresztül egészen a homlokzati hőszigetelési technológiákig. Az egyes speciális célokra ajánlott egyedi termékek mellett komplett hidegburkolási rendszer és hőszigetelési rendszerek is elérhetők. Az építkezés és felújítás minden területét lefedő Ceresit termékek mindegyike mögött komoly kutatás és fejlesztés áll – kifejezetten ehhez a márkához köthető innovatív technológiák például a Fibre Force (szálerősített technológia), Double Dry (vízlepergető és páraáteresztő homlokzati vakolatok és festékek), a CT 76 SOLAR PROTECT vakolatba beépített UV-sugárzással szembeni ellenállás, a CT 74 és CT 75 vakolat öntisztuló, ún. self-cleaning technológiája, a hazai piacon aktuálisan megjelenő CM 17 PRO burkolatragasztó csökkentett porképződése – és a sor ezzel nem ér véget. 

A Ceresit számára az innováció nem csupán ígéret, hanem kiemelt törekvésünk.” – erősíti meg Márton Éva, a Ceresit építőipari segédanyagok értékesítési vezetője. – „A jövő épületeiben gondolkodunk, a jövő technológiai megoldásait kutatjuk, fejlesztjük. Így tudunk hozzájárulni a termékeink felhasználóinak élhető és károsanyagmentes környezetéhez (pl. az EC1 PLUS minősítésű, tanúsítottan alacsony illóanyag-kibocsátású termékeinkkel), valamint a tartóskivitelhez (pl. a páraáteresztő, „lélegző” vakolatainkkal). A jövőt vizionálva a jelen lehetőségeit is igyekszünk kiaknázni – így többek között a Ceresit hőszigetelési termékek elérhetőek a BIM (épületinformációs modellezés) részeként, illetve felhasználhatók (voltak) az elmúlt években meghirdetett különböző állami otthonfelújítási támogatások igénylése során.” 

A márka hosszú távú megbízhatóságot és kiemelkedő minőséget nyújt a termékfelhasználóknak, mindezt úgy, hogy számottevően hozzájárul az ökológiai lábnyom csökkentéséhez. Lássuk, hogyan teszi mindezt!

Fenntarthatósági törekvések

A Ceresit esetében az innováció és fenntarthatóság kéz a kézben jár, a termékek előállítása és teljes életútja során kiemelten fontos szempont a környezettudatosság és az energiahatékonyság. Példaként említhető, hogy az európai Ceresit üzemek többsége már 100%-ban megújuló energiát használ a működéshez, vagy az, hogy gyáraik 2010 és 2023 között csaknem 70 tonnával csökkentették a széndioxid-kibocsátásukat*, valamint, hogy a több terméknél is használt öko-vödrök jelentősen redukált hulladéktermeléshez vezetnek. De nem kizárólag a gyártás, hanem a felhasználás (ld. szakemberek) és élhető otthonok (ld. végfelhasználók) szempontjából is fontos a gyártó jól látható törekvése a károsanyagmentes, alacsony VOC-kibocsátású vagy éppen a porcsökkentett termékkivitelre. 

Társadalmi felelősségvállalás

A Ceresit aktívan jelen van a közösségi és társadalmi programokban is. A „Welcome Home” jótékonysági kezdeményezés keretében a Habitat for Humanity-vel együttműködve már több lakásfelújítást támogatott, ezzel családok életét tették könnyebbé és biztonságosabbá. Emellett a márka évek óta rendszeres szponzora a Szakma Sztár Fesztiválnak, ahol a hidegburkolati kategóriát támogatva segíti a fiatal burkolók ismeret- és tapasztalatszerzését. A szakemberképzéshez oktatási intézményekben is hozzájárul – így például a Ceresit oktatást tart mérnöki képzésben, és együttműködik kutatólaborokkal. Ez a befektetés hozzájárul a szakma jövőjéhez is.

120 év kitartó munka eredménye

A Ceresit a jubileumi évében sem pihent, hanem aktív piaci jelenlétével és kommunikációjával igyekezett megerősíteni pozícióját és egyúttal meghálálni a felhasználó szakemberek és a végfelhasználók folyamatos bizalmát. Így például 2 új innovatív termék is megjelent idén a márka portfóliójában: 

  • a CT 76 SOLAR PROTECT vakolat a klímaváltozás tapasztalható hatásaihoz (az átlaghőmérséklet és a napsütötte órák számának növekedéséhez) igazodva UV-sugárzásnak jól ellenálló technológiával készül;
  • a CM 17 PRO pedig burkolatragasztó ún. LOW-DUST, porcsökkentett kivitelével ideális választás az egészségtudatos szakembereknek.

Az utóbbi – szándékoltan – a Ceresit fenntarthatósági küldetését is képviseli azzal, hogy a burkolók kevésbé szennyezett környezetben tudnak dolgozni, tüdejüket kímélve. A fenntarthatóság témájához tartozik még, hogy a márka logisztikai fejlesztésekkel, változtatásokkal törekedett a márka az ökológiai lábnyomának csökkentésére – minden lépéssel közelebb kerülve a víziójához.

Szintén idei történés, hogy a Ceresit 120 éves évfordulójára szervezett 9 hónapos nyereményjátékban havonta 2 szerencsés pályázó nagy értékű, 120 m2-re elegendő hidegburkolási és hőszigetelési termékcsomagot nyerhet (a játék december 31-ig tart). 

Mindent összevetve: a Ceresit a kivitelezők, szakemberek és építkezők vagy felújítók igazi szövetségese, amely évszázados tapasztalatával, célzott aktivitásaival és innovációs erejével, valamint közösségi szerepvállalásával a jövő építésén munkálkodik. 

Büszkék vagyunk arra, hogy a Henkel globális piacvezető a ragasztástechnológia területén, melynek mi is részesei vagyunk Ahogy a mottónk is mondja: Ceresit – Minőségre építünk” – hangsúlyozza Márton Éva.

A Ceresit innovációiról, aktuális újdonságairól a márka honlapján vagy  ITT olvashat részletesebben.

 

* A Scope 1 és Scope 2 körébe tartozó kibocsátásokat számításba véve, a CO₂/t termelés mutató alapján, 2023 vs. 2010, a 2023-as mennyiség alapján

Sajtóközlemény (863,02 KB)