2019. nov. 25.  Budapest

A műanyag hulladék csökkentésére és a szegénység elleni küzdelemre irányuló együttműködés következő lépése

A Henkel kiterjeszti partnerségét a Plastic Bankkal

A Henkel további öt évre kiterjeszti együttműködését a Plastic Bank társadalmi vállalkozással. A 2017-ben elindított partnerség eredményeit követően a Henkel támogatni fogja a folyamatban lévő projekteket Haitin, a Fülöp-szigeteken és Indonéziában, valamint jelentősen hozzájárul több mint 400 egyiptomi Plastic Bank-gyűjtőpont infrastruktúrájának fejlesztéséhez. A Henkel 2020-ban több mint 600 tonna újrahasznosított anyagot – úgynevezett Social Plastic®-et – integrál termékcsomagolá-sába.

A körforgásos gazdaság iránti elkötelezettségének részeként és a környezetben található műanyag hulladékok ellen a Henkel volt az első globális fogyasztási cikkeket gyártó vállalat, amely partnerségre lépett a Plastic Bankkal. A közös cél az óceánok műanyagszennyezésének csökkentése, és a szegénységben élő emberek életének javítása – különösen azokban az országokban, amelyekben nincs hulladékgazdálkodási infrastruktúra. Az ötlet háttérben az áll, hogy az erre kialakított központokba a helyi lakosság visszaviheti az összegyűjtött műanyag hulladékokat, és pénzre, árukra vagy szolgáltatásokra cserélheti azokat. Ez az anyag ezután Social Plastic®-ként visszakerül a műanyag értékláncba.

Az együttműködés kezdete óta a Plastic Bank további gyűjtőközpontokat nyitott Haitin. Továbbá a Henkel segítette a szervezetet az ellátási lánc (supply chain) létrehozásában, hogy biztosítsa az összegyűjtött műanyag hulladékok feldolgozhatóságát és újrahasznosíthatóságát, hogy végül visszakerülhessenek az értékláncba. Az idei év elején a Henkel bevezetett a Beauty Care és a Laundry & Home Care üzletágában több terméket, melyeknek a csomagolása 50 százalékban Social Plastic®-ből áll. Összesen több mint 200 tonna Social Plastic®-et dolgozott fel a Henkel. Ez a mérföldkő külső elismerést kapott: a Henkel elnyerte a Packaging Europe „Legjobb gyakorlat” Fenntarthatósági Díját és az Ecovia Sustainable Beauty Díját a „Fenntartható csomagolás” kategóriában.

Gyűjtési-ökoszisztéma létrehozása Egyiptomban

A kiterjesztett partnerség, amelyet a Henkel Beauty Care fogyasztási cikkek területe és Laundry & Home Care üzletága támogat, továbbra is két szempontra összpontosít: A Social Plastic® vállalati termékcsomagolásba való integrációjának további növelésére és a Plastic Bank globális lábnyomának arányos növelésére annak érdekében, hogy megakadályozzák a műanyag hulladék óceánokba vagy vízi utakba kerülését, és lehetőséget biztosítsanak a rászorulók számára.

A Henkel támogatni fogja a Plastic Bankot a Social Plastic®, mint csomagolási forrás elérhetőségének és integrációjának további javításában. A gyűjtési ökoszisztéma létrehozásával Egyiptomban a Plastic Bank arra számít, hogy évente akár 5000 tonnás kiegészítő gyűjtőkapacitást ér el – ez legfeljebb egymilliárd flakonnak felel meg az öt év alatt.

Átfogó megközelítés a műanyag hulladék problémájának kezelésére

„A Plastic Bank egy értékláncot hoz létre, amely hozzájárul egy jobb világhoz. A Henkellel fennálló partnerségünk jó példa arra, hogy mit lehet elérni az összefogással és örülünk a kiterjesztett együttműködésnek. Együtt valós hozzáadott értéket teremthetünk azzal, hogy átfogó módon kezeljük a hulladékproblémát, miközben segítjük a rászorulókat” – nyilatkozta David Katz, a Plastic Bank vezérigazgatója.

„A Plastic Bankkal folytatott együttműködés segít nekünk annak a stratégiának a követésében, hogy több újrahasznosított műanyagot implementáljunk termékeink csomagolásába, miközben állandó bevételt biztosítunk a gyűjtők számára. A Plastic Bankkal való partnerség lehetővé teszi számunkra, hogy megfeleljünk fogyasztóink azon kívánságainak, hogy a környezeti tudatosságot alkalmazzák mindennapi életükben” – mondta Jens-Martin Schwärzler, alelnök, a Beauty Care üzletág vezetője.

„A két évvel ezelőtti összefogás óta szorosan együttműködünk annak érdekében, hogy elkerüljük a műanyag óceánba kerülését, és javítsuk a szegénységben élő emberek életét, különösen olyan országokban, amelyek nem rendelkeznek hatékony hulladékgazdálkodási infrastruktúrával” – tette hozzá Bruno Piacenza, alelnök, a Laundry & Home Care üzletág vezetője.

„A Plastic Bankkal való együttműködésünk egyedülálló partnerség, amely a mai világ két legnagyobb kihívásával foglalkozik: a műanyag hulladékkal és a rászorulók számára a lehetőségek hiányával. Örülünk, hogy megtehetjük a következő lépéseket – a környezetért és a jobb jövőért még több ember számára Haitin, a Fülöp-szigeteken, Indonéziában és Egyiptomban” – mondta Sylvie Nicol, alelnök, HR vezető, a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.  

Elkötelezettség a körforgásos gazdaság mellett

A Plastic Bankkal fenntartott partnerség része a Henkel különféle tevékenységeinek, hogy előmozdítsák a körforgásos gazdaságot és elősegítsék a fenntartható csomagolási megoldásokat. A vállalat konkrét csomagolási célokat tűzött ki a műanyag zárt láncú rendszer előmozdítása érdekében: 2025-re az összes csomagolás újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható* lesz, és az újrahasznosított műanyag aránya a fogyasztói cikkek csomagolásában Európában 35%-ra nő. Már ma is sok termékcsomagolás 100%-ban újrahasznosított műanyagból áll.

A fenntarthatóság terén a haladás előremozdítása érdekében a Henkel az értéklánc mentén különböző partnerekkel működik együtt és számos iparági kezdeményezésben vesz részt. Például a vállalat a New Plastics Economy tagja és az Alliance to End Plastic Waste szövetség alapító tagja.


*Egyszeri költségekkel/nyereségekkel és átszervezési költségekkel kiigazítva.

Sajtóközlemény (930,6 KB)

Henkel és a Plastic Bank együttműködés követkető lépcsőfoka, Jens-Martin Schwärzler (Henkel), Sylvie Nicol (Henkel), David Katz (Plastic Bank), Bruno Piacenza (Henkel) balról

Az év elején a Henkel bevezetett a Beauty Care és a Laundry & Home Care üzletágában több terméket is, melyeknek csomagolása 100%ban újrahasznosított műanyag – 50 százalékban Social Plastic®– ből áll

A Plastic Bank központokban az emberek az összegyűjtött műanyagért árukat és szolgáltatásokat kapnak. Az anyag ezután Social Plastic®-ként visszakerül a értékláncba